تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۸۰۵۱۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آنالیز بازارها در هفته چهارم دی ماه / بورس زیان هفته سوم را جبران کرد / رشد طلا و افت ارز

می متالز - در هفته چهارم دی ماه، رشد شاخص کل بازار سرمایه تا حدی بود که نه‌تنها ریزش‌های هفته قبل را جبران کرد، بلکه رشد ۱۳ درصدی را ثبت کرد؛ بازار طلا و ارز نیز بازدهی مثبتی داشتند اما دلار تنها بازار منفی هفته اخیر بود.
آنالیز بازارها در هفته چهارم دی ماه / بورس زیان هفته سوم را جبران کرد / رشد طلا و افت ارز

به گزارش می متالز، در هفته چهارم دی ماه در حالی که بورس بازدهی حدود ۱۳ درصدی را به ثبت رساند، از ارزش دلار آمریکا کم شد.

شاخص کل بورس که در هفته گذشته معادل ۳۰ هزار واحد ریزش داشت و بازدهی منفی هشت درصدی را برای سرمایه‌گذاران بازار سرمایه به همراه داشت، اما در این هفته نه تنها ریزش‌های هفته قبل را جبران کرد بلکه بازدهی بالاتری را از آن خود کرد.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل این بازار که در روز ۱۸ دی ماه در سطح ۳۵۳ هزار واحدی قرار گرفته بود در این هفته با رشدهای متوالی روبه‌رو شد و نزدیک به مرز ۴۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

این بازار در پایان معاملات روز چهارشنه خود، روی سطح ۳۹۹ هزار و ۴۴۵ واحدی قرار گرفت و با بازدهی ۱۲٫۹ درصدی جلوتر از دیگر بازارهای مالی در رشد قرار گرفت.

بازار فلزهای زرد رنگ نیز بازدهی بیشتری را نسبت به هفته گذشته به ثبت رساندند، طلا ۱۸ عیار و سکه امامی هر کدام رشد سه درصدی داشتند.

با توجه به داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، هر گرم طلای ۱۸ عیار که در روز ۱۹ دی ماه روی نرخ ۴۸۱ هزار تومان معامله شد، در این هفته با ۱۵ هزار تومان افزایش قیمت به رقم ۴۹۶ هزار تومان رسیده است.

سکه امامی نیز حدود ۱۴۲ هزار تومان افزایش قیمت دارد و ارزش هر عدد سکه در روز پنج‌شنبه چهار میلیون و ۸۸۲ هزار تومان معامله رسید که نسبت به پنج‌شنبه هفته گذشته رشد سه درصدی داشته است.

قیمت این فلز ارزشمند در پایان هفته سوم دی ماه معادل چهار میلیون و ۷۴۰ هزار تومان بود.

اما در میان بازارهایی که در هفته جاری رشد داشته‌اند، تنها بازار ارز بازدهی منفی داشته است.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی از شاخص بازار ارز، دلار در پایان هفته چهارم به پایان هفته سوم ۱۰۰ تومان کاهش قیمت معادل بازدهی منفی ۰٫۷۵ درصدی داشت.

هر دلار آمریکا در روز ۱۹ دی ماه روی نرخ ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد، اما صرافی ملی قیمت این ارز را در روز ۲۶ دی ماه ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد.

قیمت‌های طلا و ارز مورد استفاده در این گزارش تا ساعت ۱۲ روز پنجشنبه ۲۶ دی ماه در نظر گرفته شده است.

عناوین برگزیده