تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۶۳۵
کد خبر: ۸۰۵۵۶
مدیرعامل فولاد مبارکه عنوان کرد:

بومی سازی حدود چهار هزار قطعه در فولاد مبارکه طی دو دهه/ رویکرد جدید فولاد مبارکه ماشین سازی است

می متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: رویکرد کنونی مبارکه این است که از قطعه‌سازی به سمت فرآیندسازی و ماشین‌سازی حرکت کند تا بتواند بین پنج تا هفت سال آینده خود را به یک تکنولوژی تبدیل کند.
بومی سازی حدود چهار هزار قطعه در فولاد مبارکه طی دو دهه/ رویکرد جدید فولاد مبارکه ماشین سازی است

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با تاکید بر اینکه تنها راه رهایی از مشکلات تولید در شرایط کنونی بها دادن به بومی سازی در صنعت است، گفت: فولاد مبارکه به عنوان بزرگ ترین فولادساز کشور در شرایط تحریم برای خود رسالتی را تعریف کرده که از این شرایط نهایت استفاده را داشته باشد تا به کمک بومی‌سازی از بروز مشکلات در زمینه تولید و فروش جلوگیری کند.

عظیمیان در ادامه افزود: برای بومی‌سازی نیز سازمان‌دهی‌های لازم، بکارگیری کارشناسان و تهیه نقشه راه را انجام داده‌ایم، همچنین در این نقشه راه از شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فن‌آوری، دانشکده‌های فنی مهندسی دانشگاه‌های کشور و از همه سازندگان قطعات دعوت به همکاری کرده‌ایم و قراردادهای زیادی نیز با آنها منعقد کردیم که همگی در راستای تکمیل زنجیره بومی‌سازی است.

وی به تشریح بومی سازی قطعات در فولاد مبارکه پرداخت و تصریح کرد: در دو دهه اخیر حدود چهار هزار قطعه اساسی را بومی‌سازی کرده‌ایم که حاصل آن پنج هزار و پانصد میلیارد تومان کاهش ارزبری بوده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اعلام فرآیندسازی به عنوان رویکرد جدید فولاد مبارکه، گفت: رویکرد کنونی مبارکه این است که از قطعه‌سازی به سمت فرآیندسازی و ماشین‌سازی حرکت کند تا بتواند بین پنج تا هفت سال آینده خود را به یک تکنولوژی تبدیل کند. در همین راستا سال ۹۹ ماشینی کاربردی در زمینه نورد سرد فولاد عرضه خواهیم کرد.

عظیمیان افزود: این ماشین توسط مهندسان فولاد مبارکه و بخش خصوصی ساخته خواهد شد که کار خود را برای ساخت این ماشین از آبان ۹۸ آغاز کرده‌اند.

وی گفت: ماشین سازی یک فرایند است که طی آن ماشین از هزاران قطعه ساخته می‌شود، البته اتوماسیون، مسائل برق و غیره نیز در این فرآیند نقش دارند و دانش‌های مختلف در کنار علم مکانیک و قطعه‌سازی جمع می‌شوند تا این فرایند یک خروجی داشته باشد.

عظیمیان گفت: فولاد مبارکه درحال حاضر از مرحله قطعه‌سازی عبور کرده است و در مرحله بالاتری از این دانش قرار گرفته و اکنون باید بتوانیم به مرحله ماشین‌سازی برسیم.

وی در پایان درباره استفاده از پیمانکاران خارجی گفت: رویکردی که در انتخاب پیمان کار خارجی داریم این است که بتوانیم در یک تعامل سازنده با آنها، بخش عمده‌ای از این فرآیندها را بومی‌سازی کنیم.

عناوین برگزیده