تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۸۰۵۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن شاهکوه نهبندان قابلیت تبدیل شدن به عسلویه معدنی را دارد

می متالز - رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: در منطقه شاهکوه نهبندان معادن زیادی وجود دارد که در صورت بهره‌برداری و استفاده درست از آن، به تنهایی قابلیت تبدیل شدن به عسلویه معدنی را دارد.
معادن شاهکوه نهبندان قابلیت تبدیل شدن به عسلویه معدنی را دارد

به گزارش می متالز، نظر افضلی شنبه شب در نشست جمع بندی سفر یک روزه رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به خراسان جنوبی که در دفتر استاندار برگزار شد افزود: یکی از مشکلات معادن شاهکوه نهبندان، نبود برق بوده که امید است با مشارکت ایمیدرو رفع شود.

وی برق‌رسانی به معادن شاهکوه را یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم این منطقه دانست و اظهار داشت: بدون شک با بهره‌برداری از این معادن بارقه امید در دل مردم نهبندان زنده خواهد شد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: با مجموعه این اقدامات شاهد مهاجرت معکوس به این مناطق خواهیم بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: امروز تفاهم‌نامه‌ای بین ایمیدرو و استانداری امضا می‌شود که براساس آن این سازمان تعهداتی را در استان انجام خواهد داد.

داود شهرکی افزود: ظرفیت‌هایی از قبیل مساحت جدید برای اکتشاف، مطالعات تامین زیرساخت‌های معادن، تامین زیرساخت برق معادن کوچک مقیاس، مطالعه دو پروژه جدید آهک و فروسیلیس با توجه به نیاز کارخانه فولاد به این دو مواد و استفاده از ظرفیت مشاوران استان در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: این مباحث علاوه بر مواردی بود که در گذشته در سند توسعه استان لحاظ شده و توسط وزارتخانه به استان ابلاغ شده بود.

شهرکی به توسعه سطح همکاری‌های استان و ایمیدرو در حوزه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و افزود: همچنین ساخت پایگاه امداد و نجات طبس، موانع تکمیلی فولاد قاینات امروز جزو تعهدات ایمیدرو بود.

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند هم گفت: خراسان جنوبی به لحاظ جایگاه زمین شناختی شرایطی دارد که ناشناخته‌های آن خیلی بیشتر از شناخته‌های آن است.

محمدمهدی خطیب افزود: علاوه بر آنچه تاکنون به عنوان اندیس مورد بررسی قرار گرفته است و بخش‌هایی که اکتشاف معدنی انجام شده است، بخش‌هایی نیز هستند که هیچ اقدامی در خصوص آن انجام نشده است.

وی بیان کرد: در استان علاوه بر کانی‌های فلزی، کانی‌های غیرفلزی زیادی نیز وجود دارد که می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

مشاور استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: سال ۷۸ مقام معظم رهبری به این استان سفر کردند و سه میلیارد تومان اعتبار برای کارهای اکتشافی معدنی اختصاص دادند.

وی گفت: پس از اکتشاف بایستی نتایج آن برای مردم ملموس شود لذا از اینکه توجه ویژه‌ای در خصوص معادنی از جمله طلای هیرد نهبندان و فولاد قاینات کمال قدردانی را داریم و امید است این تلاش‌ها ادامه داشته باشد.

عناوین برگزیده