تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۸
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۸۰۶۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

بازار نیازمند "سهامدار" نه "سفته‌بازان"

می متالز - دیگر بازارها و فضای سرمایه‌گذاری در اقتصاد مانند بازارهای موازی همچون ارز و سکه و البته سپرده‌گذاری بانکی از جذابیت افتاده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که بورس در حالت عادی، شاخص ۴۰۰هزار واحد را در هفته پیشرو از مقابل خود بردارد.
بازار نیازمند "سهامدار" نه "سفته‌بازان"

به گزارش می متالز، حمیدرضا طریقی مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در ارزیابی بازار اظهار کرد: با توجه به مطرح شدن مکانیزم ماشه از سوی اروپایی‌ها و ریسک آخر هفته، احساس‌ها بر این بود که با افت شاخص مواجه شویم، در آغاز بازار این اتفاق افتاد اما؛ اقبال برای خرید نشان از سِرشدگی سهامداران در مقابل اینگونه خبر‌ها داد.

وی ادامه داد: شاخص در آخرین روز معاملاتی کار خود را با ۱۵۰۰ واحد منفی آغاز کرد اما؛ این روند با گذشت زمان مثبت شد و نشان از چنین حرکتی به منزله وجود نقدینگی و منطقی عمل کردن فعالین بازار بوده که البته نباید رکود در بازار‌های موازی را فراموش کرد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: فضای سرمایه‌گذاری مانند خرید ارز و سکه برای سرمایه‌گذاری و بانک برای سپرده‌گذاری جذاب نیست و ورود نقدینگی مجدد به بورس، نشان از اعتماد مردم به بازار دارد.

وی در خصوص روند بازار در هفته آتی گفت: در حالت عادی شاخص ۴۰۰هزار واحد را طی می‌کند و هفته سبزپوشی را تجربه خواهیم کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تصریح کرد: استرس ناشی از هجمه فروش در بازار وجود دارد اما؛ بازار نیاز به تعادل و وجود افرادی که قصدشان سهامداری بوده و فضای سفته‌بازی که در برخی سهم‌ها دنبال می‌شود اصلا به نفع بازار نیست.

عناوین برگزیده