تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۲۱۷۷
کد خبر: ۸۰۶۱۳

یادی از خانم سوزان گل باباپور کارشناس ارشد سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

می‌متالز - حوالی ساعت ۶:۳۰ دقیقه چهارشنبه 18 دی ماه یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین 6 دقیقه بعد از بلندشدن از باند فرودگاه امام خمینی(ره) با ۱۷۶ خدمه و مسافر در محدوده شاهدشهر سقوط کرد که در پی این سانحه تمامی سرنشینان و خدمه پروازی آن جان باختند. سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز یکی از همکاران سابق خود در بخش آزمایشگاه‌های شیمی را در این سانحه از دست داد.
یادی از خانم سوزان گل باباپور کارشناس ارشد سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور

به گزارش می‌متالز، با اندوهی عمیق و کامی که از این حادثه تلخ بود و تلخ‌تر هم شد، بالاخره بعد از چند روز خودم را راضی می‌کنم و سراغ همکاران سابق خانم سوزان گل باباپور می‌روم تا رزومه و عکسی را برای عرض تسلیت مجدد پیدا کنم.

به سراغ یکی از همکاران ایشان خانم اعظم کاووسی کارشناس مسئول آزمایشگاه ICP-OES می‌روم و پای صحبت‌هایش می‌نشینم. همکاران دیگر هم کم‌کم به ما اضافه می‌شوند و همه با قلبی اندوهناک به یادآوری خاطرات چندین سال همکاری با دختری متین، سخت‌کوش، باهوش و پرانگیزه می‌پردازند.

به گفته همکاران ایشان، خانم سوزان گل باباپور متولد 27 فروردین 1349 در تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته شیمی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد شیمی‌فیزیک از دانشگاه الزهرا بود و سال 1377 پس از پذیرفته شدن در آزمون ورودی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در آزمایشگاه‌های ژئوشیمی به عنوان کارشناس مسئول دستگاه‌های جذب اتمی مشغول به کار شد.

پس از مجهز شدن سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به دستگاه‌های جدید ICP-OES جهت آنالیز نمونه‌های معدنی، گل‌ باباپور به همراه چند تن از همکاران خود در بخش آزمایشگاه ICP جهت حضور در دوره آموزشی آماده‌سازی وآنالیز نمونه‌های معدنی به فرانسه اعزام شدند و پس از طی دوره دو هفته‌ای در سازمان زمین‎شناسی فرانسه BRGM و شرکت فرانسوی JOBIN-YVON و مراجعت به ایران موفق به پیاده‌سازی روش‌های مورد استفاده برای آنالیز مواد معدنی در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور شدند.

طی سال‌های بعدی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به دستگاه ICP-OES از شرکت Varian  مجهز شد و این بار نیز سوزان گل باباپور ضمن انتقال به این بخش همانند گذشته به فعالیت در بخش آماده‌سازی و آنالیز نمونه‌های معدنی در کنار همکاران خود مشغول شد.

ایشان در سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌‌المللی تخصصی علوم‌زمین که سال 1392 در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برگزار شد، جزو معدود کسانی بود که توانست مقاله خود را در بخش روش‌های آنالیز دستگاهی به صورت انگلیسی ارائه کند.

شایان ذکر است، خانم سوزان گل باباپور همچنین در بسیاری از رشته‌های ورزشی نیز فعال بود و پس از مهاجرت به کانادا نیز در همین زمینه به فعالیت مشغول شد.

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مراتب همدردی و تسلیت خود را به خانواده و همسر داغدار ایشان اعلام می‌دارد.

روحش شاد

دوره آموزشی در سازمان زمین‎شناسی فرانسه BRGM و شرکت فرانسوی JOBIN-YVON

 
 

 

عناوین برگزیده