تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۱۰
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۸۰۶۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ثبت رکورد تولید 22 هزار تن آند در مجتمع مس سرچشمه در آذرماه

می متالز - امور ذوب مجتمع مس سرچشمه با تولید بیش از 22 هزار تن آند در آذرماه رکوردی دیگر بجا گذاشت. همکاران امور ذوب مجتمع مس سرچشمه اعم از مدیران، سرپرستان و کارگران این امور با تلاش شبانه روزی، بار دیگر با ثبت رکورد تولید، افتخاری دیگر را به نام خود ثبت کرده و قدمی دیگر در راه اعتلای اقتصاد کشور برداشتند. در این زمینه با حامد مددی مدیر امور ذوب مجتمع مس سرچشمه به گفتگو نشسته ایم که می خوانید.
ثبت رکورد تولید 22 هزار تن آند در مجتمع مس سرچشمه در آذرماه

به گزارش می متالز، حامد مددی بفرمائید رکورد ثبت شده تولید آند در آذرماه چه مقدار بوده و این میزان نسبت به رکورد قبلی و ماه قبل چه اندازه افزایش یافته است؟

رکورد تولید آذرماه امسال امور ذوب 22005 تن آند بوده است. با توجه به رکورد قبلی تولید آند که در شهریورماه سال جاری و به میزان 21336 تن به ثبت رسیده بود، این میزان نسبت به رکورد قبلی 3 درصد افزایش داشته است. همچنین در آبان ماه امسال میزان 19186 تن آند تولید شده که نسبت به آذرماه 15 درصد افزایش را شاهد بوده ایم.

در حال حاضر سطح دسترسی کوره فلش به 100 درصد رسیده و اگر نرسیده هم اکنون با چند درصد توان کوره فلش تولید انجام می شود؟

با توجه به نصب تجهیزات کارخانه مطابق با 60 درصد طراح اولیه، هم اکنون با 100 درصد ظرفیت موجود حال حاضر کارخانه، عملیات تولید صورت می گیرد.

آیا تغییر تکنولوژی از کوره ریورب به فناوری فلش در ثبت این رکورد تاثیر داشته است؟

با تغییر تکنولوژی کارخانه ذوب از ریورب به فلش، علاوه بر صرفه جویی در حامل های انرژی، شاهد افزایش تولید و نیز کاهش میزان آلودگی هوا هستیم. همچنین با توجه به افزایش عیار مات تولیدی در فناوری فلش، مدت زمان سیکل کنورتورها کاهش و در نتیجه بهره وری کنورتورها نیز افزایش یافته است. هزینه های تعمیراتی و توقفات مربوط به  بخش های مختلف کارخانه ذوب نیز به تبع آن کاهش داشته است.

سوال پایانی اینکه با توجه به استراتژی شرکت صنایع مس ایران در خصوص طرح های توسعه و نیز راهکار افزایش تولید به عنوان خط مقدم برای افزایش سرمایه و سودآوری شرکت، برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت امور ذوب مجتمع مس سرچشمه برای افزایش تولید و ثبت رکوردی دیگر در آینده چیست؟

اولویت های امور ذوب مجتمع مس سرچشمه در این خصوص عبارتند از: افزایش راندمان کارخانه ذوب با تکیه بر افزایش راندمان بازیابی کنسانتره و افزایش سهم آند حاصل از کنسانتره در تناژ تولید، افزایش میزان تولید با نگرش تولید پایدار و حفظ تجهیزات موجود با نگهداری و تعمیرات هدفمند، و نیز کاهش قیمت تمام شده محصول در جهت سودآوری بیشتر در مسیر خدمت به مشتریان و ذینفعان و به تبع آن اعتلای سهم صنعت مس در اقتصاد کشور می باشد.

عناوین برگزیده