تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۸۰۶۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صلح تعرفه ای آغاز شد:

کلیات توافق میان آمریکا و چین به امضا رسید

می متالز - توافق اولیه تجاری میان چین و آمریکا درحالی به امضا رسید که با خواسته‌های پیشین «دونالد ترامپ» فاصله‌دارد. تحلیلگران اعتقاد دارند ناتوانی کاخ‌سفید برای تحمیل خواسته‌هایش بر پکن در کنار استفاده انتخاباتی از توافق، ترامپ را مجبور به امضای توافق کرد.
کلیات توافق میان آمریکا و چین به امضا رسید

به گزارش می متالز، چین و آمریکا پس از ۱۸ ماه جنگ تعرفه ای، در نهایت شب گذشته موفق به امضا توافق اولیه تجاری میان یکدیگر شدند.

بر اساس این گزارش، طبق این توافق، چین ۲۰۰ میلیارد دلار از میزان واردات به آمریکا را افزایش می دهد که شامل افزایش ۳۲ میلیارد دلار محصولات کشاورزی، ۷۸ میلیارد دلار محصولات تولیدی، ۵۲ میلیارد دلار انرژی و ۳۸ میلیارد دلار خدماتی خواهد بود.

از سوی دیگر، آمریکا نیز بیش از ۲۵ درصد تعرفه بر ۳۶۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را حفظ می کند و چین هم بخش اعظمی از تعرفه‌های تازه‌ای بر معادل ۱۰۰ میلیارد دلار محصولات آمریکایی اعمال کرده است، را حفظ خواهد کرد.

به نظر می رسد، تمرکز اصلی این توافق اولیه تجاری ۹۴ صفحه ای که توسط دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و لیو هه معاون نخست وزیر چین امضا شده، بر واردات گسترده چین از آمریکا است.

به گزارش رویترز، این توافق به عنوان سرپوشی بر ۱۸ ماه درگیری تعرفه‌ای بین دو اقتصاد بزرگ جهان به شمار می آید که موجبات صدها میلیارد دلار خسارت، بحران بازارهای مالی، اختلال در زنجیره‌های عرضه و  آهسته تر شدن رشد اقتصادی جهانی را به همراه داشته است.

عناوین برگزیده