تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۸۰۶۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاملات مشکوک سه بانک و ۱۲ شرکت در روز ثبت چند رکورد جدید

می متالز - در روزی که شاخص بورس و دو سه متغیر دیگر رکوردهای جدیدی ثبت کردند، سهام سه بانک و ۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی در فهرست معاملات مشکوک قرار گرفتند.
معاملات مشکوک سه بانک و ۱۲ شرکت در روز ثبت چند رکورد جدید

به گزارش می متالز، رکوردشکنی های بورس در سال 98 همچنان ادامه دارد و امروز با جهش 10 هزار و 516 واحد دیگر، شاخص بورس نه تنها از خط تاریخی 400 هزار تایی عبور کرد و به آسانی عدد 409 و 962 واحدی را نشان داد بلکه وارد دوره جدیدی شد و پایه گذاری تازه ایی را بنا نهاد که می تواند در آینده مورد استناد قرار گیرد.

براساس این گزارش، در این روز تاریخی که ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی برای نخستین باز از 14.9 هزار هزار میلیارد تومان عبور کرد، رکورد حجم معاملات هم با داد و ستد 9.6 میلیارد سهم به ارزش 3.9 هزار میلیارد تومان شکسته شد و در دو تابلو اول و دوم فرابورس هم افزون بر 303 میلیارد تومان جابجا شد.

در این میان و درحالی بانک تجارت با معامله 2.69 میلیارد سهم در صدر ایستاد که طبق اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا 15 شرکت با داد و ستد 5 تا 3 برابری نسبت به میانگین یک ماهه، مشمول معاملات مشکوک و متفاوت شدند.

این گروه شامل شرکت های رنگین، سرمایه گذاری مسکن پردیس، معدنی دماوند، دارو رازک، فرآورده نسوز پارس، نفت ایرانول، سیمان ممتازان کرمان، پتروشیمی دهدشت، بانک سینا، بانک گردشگری، گروه بهمن، معادن بافق، سیمان بهبهان، سخت آژند و بانک تجارت بودند.

از جمله نکات جالب این گروه حضور سه بانک سینا، گردشگری و تجارت، کاهش تعداد شرکت های فرابورسی به 5 نماد و افزایش شرکت های بورسی به 10 نماد است.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده