تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۳
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۸۰۶۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت ۷ میلیارد تومان وام به اهالی فرهنگ و هنر در سال جاری

می متالز - در ۹ ماه امسال ۱۱۰۰نفر از اهالی فرهنگ و هنر به منظور اخذ حدود ۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران معرفی‌شدند.
پرداخت ۷ میلیارد تومان وام به اهالی فرهنگ و هنر در سال جاری

به گزارش می متالز، سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به همکاری موثر صندوق اعتباری هنر با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده این تسهیلات به منظور تامین و رفع احتیاجات ضروری اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در چارچوب ضوابط صندوق و مقررات بانکی پرداخت می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی دو سال گذشته همکاری خوبی با صندوق اعتباری هنر در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به فعالان فرهنگی و هنری کشور داشته است. سیدزاده با اشاره به مبلغ وام‌های پرداختی به اعضای صندوق در۳سال گذشته تصریح کرد: در سال ۹۵صندوق اعتباری هنر مبلغ یک میلیارد و ۹۲۰میلیون تومان به ۳۱۵نفر و در سال ۹۶بیش از ۳میلیارد تومان به ۶۲۴نفر پرداخت کرده است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه افزود: در سال ۹۷شاهد رشد چشمگیر بهره مندی اعضای صندوق از تسهیلات قرض‌الحسنه بودیم. بر این اساس ۱۴۶۴نفر از اعضا به منظور اخذ ۶/ ۹میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران معرفی شدند.  وی تصریح کرد: در ۹ ماه سال ۹۸نیز ۱۱۰۰نفر از اعضا به منظور اخذ حدود ۷میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری به بانک عامل معرفی شدند که در ادامه همکاری با بانک مهرایران این روند تسریع می‌شود. به گزارش «ایلنا» سیدزاده با اشاره به همکاری مجدد با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: امیدواریم بر اساس این تفاهم‌نامه با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران عضو صندوق طی امسال و سال آتی از مشکلات جامعه فرهنگ و هنر کاسته شود و فعالان فرهنگی و هنری بتوانند نقش موثر خود را در گسترش فرهنگ و هنر ایرانی و نشاط اجتماعی ایفا کنند.

عناوین برگزیده