تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۸۰۷۱۶
سرویس خبر : انرژی

ساخت داخل بیش از ۲۲ هزار قطعه کاربردی صنعت حفاری

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شمار قطعات کاربردی صنعت حفاری تولید داخل از مرز ۲۲ هزار و ۵۰۰ قطعه فراتر رفت.
ساخت داخل بیش از ۲۲ هزار قطعه کاربردی صنعت حفاری

به گزارش می متالز، سید عبدالله موسوی با اشاره به توانمندی‌های سازندگان و صنعتگران ایرانی اظهار کرد: هر ساله براساس گزارش‌ها و در بازدید از فضاهای نمایشگاهی خاصه صنعت نفت، شاهد رشد کیفی، تنوع، نوآوری و خلاقیت‌های سازندگان داخلی و متخصصان صنعت نفت و حفاری هستیم.

وی افزود: در بیش از یک دهه اخیر در نتیجه هم‌افزایی میان شرکت‌های نفتی، مراکز علمی و پژوهشی، مجموعه‌های صنعتی بزرگ و کوچک و شرکت‌های دانش‌بنیان، تحول خارق‌العاده در موضوع کسب دانش فنی، طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات در صنایع مختلف همچون صنعت نفت حاصل شد که نویدبخش خودکفایی و خوداتکایی در این صنعت عظیم شد. موسوی اظهار کرد: اکنون با ابتکار عمل و تعامل میان شرکت‌های دولتی فعال در عرصه صنعت نفت و سازندگان و صنعتگران داخلی، گام‌های بلندی در تامین نیازهای صنعت نفت و حفاری برداشته شده و تولید تجهیزات که خود آمیخته‌ای از صدها قطعه با فناوری پیچیده است، در فهرست کار شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی که در زمینه ساخت فعالیت دارند قرار گرفته است. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه تعداد کل قطعات ساخت داخل منحصر به فرد بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ قلم است، گفت: به موازات این توفیق تا به حال ۴۰ تجهیز پیچیده با فناوری روز به‌طور کامل بومی‌سازی شده است که از آن جمله می‌توان به لوله مغزی سیار، گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، انواع پمپ‌های فشار قوی (پمپ تراک)، اسکیدهای نمودارگیری دریایی، یونیت نمودارگیری سطحی و درون چاهی، SCR و بخش‌های مهمی از تجهیزات و ابزار مربوط به خدمات فنی و مهندسی یکپارچه حفاری اشاره کرد. وی گفت: همچنین ۳۹۴ قطعه پرمصرف کاربردی در صنعت حفاری در مراحل ساخت قرار دارد و در یک سال اخیر ۶۴۴ نقشه ساخت، اصلاح و به‌روزرسانی شده است.

عناوین برگزیده