تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۸۰۷۳۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آیا افزایش قیمت طلا ادامه می یابد؟

می متالز - موسسه سرمایه گذاری TD Securities پیش بینی کرده است که قیمت طلا در شش ماه دوم ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۱۶۵۰ دلار خواهد رسید.
آیا افزایش قیمت طلا ادامه می یابد؟

به گزارش می متالز، تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری TD Securities بر این باورند که حتی با کاهش تنش های سیاسی بین آمریکا و ایران، قیمت طلا با افت بسیار شدیدی زیر ۱۵۵۰ دلار روبرو نخواهد شد.

این موسسه افزود: چشم انداز بلندمدت قیمت طلا همچنان امیدوار کننده است و بعید به نظر می رسد که قیمت این فلز گرانبها با کاهش شدید و شارپ روبرو شود.

سطح حمایتی معتبر قیمت هر اونس طلا در شرایط فعلی ۱۵۱۵ تا ۱۵۵۰ دلار است. قیمت طلا در پی تشدید تنش های سیاسی و نظامی بین آمریکا و ایران به بیش از ۱۶۱۱ دلار رسید که بالاترین رکورد در ۷ سال اخیر به شمار می رود.

پس از کاهش تنش ها بین دو کشور قیمت طلا با افت ۷۱ دلاری روبرو شد و بار دیگر تا سطح ۱۵۵۰ دلاری تثبیت شده است.

به نظر می رسد سطح مقاومتی ۱۶۰۰ دلاری برای هر اونس طلا چندان دور از دسترس نیست و نیروهای ساختاری بازار قیمت طلا را به این سمت حرکت خواهند داد.

شرایط نامطمئن اقتصادی، خرید چشمگیر بانکهای مرکزی جهان و نوسانات بازارهای مالی تاثیر مهمی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا خواهد داشت. بنابر این موسسه سرمایه گذاری TD Securities پیش بینی می کند که قیمت طلا در شش ماه دوم امسال به بیش از ۱۶۵۰ دلار در هر اونس خواهد رسید.

هرگونه اصلاح قیمت در کوتاه مدت یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاری در بلندمدت خواهد بود.

عوامل مهمی که می تواند بر قیمت طلا موثر باشد، انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی و تشدید مجدد تنش ها بین ایران و آمریکا خواهد بود.

به نظر می رسد با نزدیک شدن به زمان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا قیمت جهانی طلا نیز با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

عناوین برگزیده