تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۸۰۷۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صمت مطرح کرد:

۴۰۰ میلیارد تومان؛ سهم خراسان جنوبی برای اجرای پروژه‌های زیربنایی معدن

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های زیربنایی در حوزه معادن خراسان جنوبی اختصاص یافته است.
۴۰۰ میلیارد تومان؛ سهم خراسان جنوبی برای اجرای پروژه‌های زیربنایی معدن

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور، شنبه شب ۲۱ دی، در جلسه جمع‌بندی سفر یک روزه به خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی، چهارمین استان معدنی کشور است که با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی و مدیرکل صمت تعاملات و جلسات خوبی با ایمیدرو انجام و نتایج خوبی حاصل شد.

وی با بیان اینکه ماحصل این جلسات تهیه مطالعات پهنه‌های جدید در کنار پهنه‌های قدیمی بود، تصریح کرد: شرکت ملی فولاد قاین متعهد شد تا بهار سال آینده فاز اول فولاد قائنات را با اعتبار 300 میلیارد تومان به بهره‌برداری برساند.

رئیس سازمان ایمیدرو ادامه داد: مطالعه راه دسترسی به معادن شاهکوه و تامین مطالعات برق با اعتبار 270 میلیارد تومان یکی از نتایجی بود که با پیگیری‌های استاندار محقق شد.

غریب‌پور با بیان اینکه سیاست ایمیدرو عمل به قول‌هایی است که داده است، افزود: با همکاری وزارت نیرو، ایمیدرو، استانداری و سرمایه‌گذاران برق معادن شاهکوه را تامین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اولین پایگاه امداد و نجات نیز در شهرستان طبس با تجهیزات مطلوب احداث خواهد شد، اظهار کرد: در مجموع 400 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های برق و آب و 81 میلیارد تومان برای راه شهرستان طبس و معدن هیرد گاز اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: همچنین 725 میلیارد تومان برای پروژه مطالعاتی فولاد قائنات که یک پروژه مهم ملی و استانی است، درنظرگرفته شده است.

غریب‌پور با بیان اینکه دو بعد اکتشافات و ایجاد زیرساخت برای ایمیدرو در اولویت است که این دو اصل باید در خراسان جنوبی نیز مدنظر باشد.

وی با تاکید بر افزایش ظرفیت استخراج زغال سنگ، ادامه داد: در حوزه اکتشافات به هر اندازه‌ای که پهنه در اختیار ایمیدرو قرار گیرد، اعلام آمادگی می کنیم.

رئیس سازمان ایمیدرو با اشاره به اینکه در حدود ۵۰ درصد پهنه و مساحت استان اکتشاف صورت گرفته است، اظهار کرد: توجه ویژه‌ای به سنگ‌های قمیتی و نیمه قیمتی شده است.

غریب‌پور بیان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری در معادن مس استان هیچ مشکلی وجود ندارد و از سوی سازمان ایمیدرو و شرکت ملی مس ایران امکان سرمایه گذاری در این معدن فراهم شده است.

وی اظهار کرد: شرکت ملی مس ایران هفته آینده افزایش سرمایه برای طرح‌های توسعه‌ای خواهد داشت که خراسان جنوبی یکی از این طرح‌ها خواهد بود.

وی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای برق رسانی به معادن کوچک مقیاس استان، انجام مطالعات طرح آهک و فروسیلس، گازرسانی به معادن، افزایش ظرفیت استخراج معادن طبس و اختصاص ۸۱ میلیارد تومان برای راه دسترسی به معادن طبس خبر داد.

رئیس سازمان ایمیدرو با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در حوزه سنگ‌های تزئینی صادرات است، افزود: به زودی طرح جامع سنگ‌های قمیتی و نیمه قیمتی تدوین خواهد شد.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد: 40 میلیارد تومان برای اکتشاف در استان سرمایه‌گذاری شده و هفته آینده برای طرح‌های توسعه مس خراسان جنوبی افزایش سرمایه خواهیم داشت.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای در راستای اجرای مصوبات سفر منعقد شد.

عناوین برگزیده