تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۸۰۷۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کردستان:

معادن کردستان دارای ظرفیت های خوبی برای ایجاد اشتغال است

می متالز - استاندار کردستان گفت: معادن استان دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در جهت فراهم سازی زمینه اشتغال مردم کردستان هستند.
معادن کردستان دارای ظرفیت های خوبی برای ایجاد اشتغال است

به گزارش می متالز، بهمن مراد نیا شامگاه شنبه در سومین جلسه شورای معادن استان که با حضور اعضای این شورا، مدیران و مسوولین مربوطه در سالن جلسات استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: فعال بودن معادن کردستان در توسعه استان نقش بسزایی دارد و این معادن داری پتانسیل بسیار خوبی در راستای ایجاد اشتغال هستند.

مرادنیا عنوان کرد: در مجموع سیاست شورا را بر این قرار دهیم که واحدهای فعالی را که در فراهم سازی زمینه اشتغال و امرار معاش مردم استان نقش دارند را به تعطیلی نکشانیم و خواستار مساعدت بیش از پیش مسوولین مربوطه در راستای فعال نمودن معادنی را که با چالش روبرو هستند، شد.

در این جلسه گزارشی از وضعیت موجود و شرایط فعلی بهره برداری تعدادی از معادن استان ارائه و مورد هم اندیشی قرار گرفت.

همچنین تصمیماتی بر اساس درخواست متقاضیان مبنی بر نحوه‌ی اجرای بند ۶ و بند ۳ اختیارات تفویض شده به شورای معادن استانی، گرفته شد که طبق بند ۳، موافقت با توقف عملیات بهره برداری (موضوع ماده ۵۳ آئین نامه اجرایی قانون معادن) برای موارد رکود بازار (به تشخیص شورای معادن استانی) و خارج از ید بهره برداران، حداکثر به میزان ۳ سال و به شرطی که مجموع تعطیلی‌های اعمال شده طی دوره بهره برداری از ۵۰ درصد مدت اعتبار پروانه بیشتر نباشد.

لازم به ذکر است طبق ماده ۵۳ آئین نامه اجرایی قانون معادن توقف عملیات بهره برداری به منظور اکتشاف، تهیه و تجهیز و ایجاد تأسیسات جدید و یا هر دلیل دیگر، منوط به کسب اجازه و تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

عناوین برگزیده