تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۸۰۷۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی دوره مالی ۳ماهه؛

پرتفوی بورسی "ورنا" ۹.۳۰هزار میلیارد ریال افزایش یافت

می متالز - شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا در صورت های مالی ۳ماهه از رشد ۹هزار و ۳۰۲میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریالی پرتفوی بورسی خبر داد.
پرتفوی بورسی "ورنا" ۹.۳۰هزار میلیارد ریال افزایش یافت

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا گزارش ۳ماهه خود را با تحقق سود ۱۳ریالی منتشر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته ۶۲درصد کاهش یافته است.

این شرکت در گزارش منتشر شده خود به سود عملیاتی ۱۰۰میلیارد ریالی اشاره کرده است. همچنین سود خالص شرکت به ۱۰۱میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره به ۳هزار و ۴۷۴میلیارد ریال رسید.

از سوی دیگر در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس "ورنا" رشد ۹هزار و ۳۰۲میلیارد و ۵۹۶میلیون ریالی پرتفوی بورسی به ثبت رسیده است. در این پرتفوی، بهای تمام شده سهام بورسی با رشد ۱۰۰میلیارد و۳۱۹میلیون ریالی به ۱۰هزار و ۵۵۱میلیارد ریال رسید. ارزش بازار آن نیز با افزایش ۴هزار و۴۷۳میلیارد ریالی به مبلغ ۱۹هزار و ۸۵۳میلیارد ریال بالغ شده است.

طی دوره ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸، این شرکت کل مبلغ بهای تمام شده سهام بورسی خریداری شده را ۴۵۹میلیارد و ۵۵۶میلیون ریال اعلام کرد. همچنین در این دوره کل مبلغ واگذاری شده به ۴۵۲میلیارد و ۳۴۸میلیون ریال رسیده که سود این واگذاری ها ۸۹میلیارد و ۱۱۱میلیون ریال رقم خورده است.

"ورنا" در برآوردی که از تغییرات هزینه های عمومی، اداری، تشکیلاتی و خالص سایر درآمدها (هزینه ها) ی عملیاتی برای دوره ۹ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۹ داشته، اعلام کرد شرکت هزینه های اداری و عمومی خود را برای سال مذکور مبلغ ۱۱۸میلیارد و ۶۷۴میلیون ریال برآورد کرده است.

این شرکت در تشریح جزییات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرد بهینه سازی دارایی ها از جمله واگذاری شرکت های گسترش علوم زیستی (لیدکو)، گسترش انفورماتیک، توسعه بازرگانی برنا محسوب می شود که از برنامه های با اهمیت شرکت است.

عناوین برگزیده