تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۸۰۷۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سید مصطفی رضوی:

معاملات الگوریتمی، مصداق بارز اقتصاد هوشمند در بازار سرمایه

می متالز - توسعه اقتصاد هوشمند موضوعی است که در دستور کار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار دارد و یکی از مباحث آن معاملات الگوریتمی بازار سرمایه است.
معاملات الگوریتمی، مصداق بارز اقتصاد هوشمند در بازار سرمایه

به گزارش می متالز، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه آیین گشایش دومین دوره رقابت های الگوریتمی بازار سرمایه، گفت: بازارهای سرمایه با موضوع سرعت، شفافیت، افزایش قدرت نقدشوندگی و سایر پارامترها ارزیابی می شوند. معاملات الگوریتمی به توسعه سرعت در معاملات کمک کرده و قدرت نقدشوندگی را در بازار افزایش می دهد.

سید مصطفی رضوی ادامه داد: توسعه معاملات الگوریتمی منجر به جلب حضور تخصص های مختلف در رشته هایی نظیر مدیریت، ریاضیات، کامپیوتر، روانشناسی و سایر حوزه ها شده و بازار سرمایه را به بازاری اصولی، علمی و به دور از رفتارهای هیجانی تبدیل می کند.

به گفته عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات الگوریتمی بازار سرمایه را به انتظارات جهانی نزدیک تر کرده و برقراری ارتباطات آتی بازار سرمایه را تسهیل می کند.

رضوی ابراز داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار علاوه بر تدوین مقررات، ضوابط و زیرساخت های لازم، با برگزاری چنین رقابت هایی زمینه مشارکت بیشتر در توسعه معاملات الگوریتمی را فراهم می کند و البته مشوق های لازم را برای این کار در نظر گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه های دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی، توسعه اقتصاد هوشمند و هوشمندی در اقتصاد است و معاملات الگوریتم از جمله مواردی است که به توسعه اقتصاد هوشمند که از برنامه های وزیر امور اقتصادی و دارایی است، منجر می شود. چنین اقداماتی موجب می شود تا اقتصاد هوشمندتر در بازار سرمایه فعال باشد.

عناوین برگزیده