تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۸۰۸۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو:

1200 معدن در کشور شناسایی شده است

می متالز - معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در مراسم افتتاحیه دومین همایش و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع غیرآهنی از شناسایی 1200 معدن در کشور خبر داد.
1200 معدن در کشور شناسایی شده است

به گزارش می متالز، محمد آقاجانلو معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در مراسم افتتاحیه همایش و نمایشگاه تخصصی معادن و صنایع غیر آهنی در هتل المپیک گفت: کشور ما جزو ۱۲ کشور نخست معدنی در دنیا است

آقاجانلو گفت: با داشتن ذخایر بیش از ۲۰ میلیارد دلار، باید توسعه در این بخش را سرعت بخشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 1200 معدن در کل کشور تاکنون شناسایی شده است افزود: یک درصد تولید دنیا در حوزه تولید مانند مس و همچنین ۱.۶ درصد تولید روی دنیا در اختیار کشور ماست.

وی با اشاره به اینکه  ایمیدرو به طور مشخص بر روی تامین ماشین‌آلات برنامه جدی دارد افزود: ۶۶۰ کیلومتر جاده‌های معدنی تاسیس شده است.

وی گفت: ۳.۷ میلیارد دلار برای طرح‌های نیمه تمام در نظر داریم که در ایام فجر امسال راه‌اندازی خواهند شد.

معاون طرح‌های معدنی و صنایع معدنی ایمیدرو خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پژوهش ۱۰۰ درصد برنامه‌های ایمیدرو اجرا شده و در مبحث بومی‌سازی فرآیند را به طور جدی دنبال می‌کنیم و از ورود بخش خصوصی در این حوزه استقبال می‌کنیم.

وی افزود: چالش عمده ما در حال حاضر حقوق دولتی است که بایدبه طور جامع بررسی و اجرا شود.

آقاجانلو تاکید کرد: چالش دوم ما خام‌فروشی است که باید تعریف‌ها در هر زنجیره را دقیق کنیم.

وی گفت: عوارض صادراتی مسائل و مشکلاتی را ایجاد کرده که در خیلی مواقع ایمیدرو هم متضرر می‌شود و باید ستادهایی برای حل این چالش‌ها راه‌اندازی کنیم.

عناوین برگزیده