تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۳
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۸۰۸۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری:

تولید محصولات استراتژیک یکی از راه‌های مقاوم‎ سازی اقتصاد است

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تولید محصولات استراتژیک برای دنیا یکی از راه‌های مقاوم ‎سازی اقتصاد است و اینگونه می‌توان آثار تحریمی را در کشور کاهش داد.
تولید محصولات استراتژیک یکی از راه‌های مقاوم‎ سازی اقتصاد است

به گزارش می متالز، محمد حسینی، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه مبنی بر اینکه "اقتصاد کشور باید قوی شود" و نقش بودجه‌ریزی در تحقق این موضوع گفت: برای ایجاد اقتصاد پایداری که بر اثر هرگونه سیاست و تصمیم‌گیری‌های خارجی به تزلزل بیش از حد نرسد، باید سرمایه‌گذاری‌هایی مبنی بر تولید منابع داخلی انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشوری مانند ایران که دارای منابع خدادادی و سرشاری در حوزه‌های مختلف بوده و از اقلیم مناسبی هم برخوردار است باید بتواند از نظر مواد اولیه به سایر کشورها بی‌نیاز شود، بنابراین با ایجاد یک اقتصاد پایدار و مقاوم می‌توان میزان آسیب‌های ناشی از هرگونه سیاست‌های داخلی و خارجی را کاهش داد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولید محصولات استراتژیک برای دنیا یکی از راه‌های مقاوم‎سازی اقتصاد است، اظهار داشت: با تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشورها هم می‌توان آثار تحریمی را در کشور کاهش داد.

بخش اعظم بودجه سال 99 مربوط به پرداخت هزینه‌های جاری دولت است

حسینی با اشاره به اینکه متاسفانه بخش اعظم بودجه سال 99 مربوط به دریافت منابع برای پرداخت هزینه‌های جاری دولت است، بیان داشت: نمی‌توان بر روی موضوع حقوق و دستمزدها خیلی مانور داد و باید بیشتر بر روی حوزه سرمایه‌گذاری، فعال شدن بخش خصوصی و تعاونی‌ها در کشور اقدامات لازم را انجام داد البته این موضوع در فضای کنونی بسیار شفاف نیست.

وی ادامه داد: منابع مورد نیاز حوزه ایجاد زیرساخت‌ها در بودجه در نظر گرفته نشده است اگرچه حدود 70 هزار میلیارد برای مدیریت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پیش‌بینی شده که عملا قسمتی از آن حاکمیتی بوده و بخش مربوط به زیرساخت‌ها هم متزلزل و درآمد پایداری ندارد که بتوان آن را برای آینده پیش‌بینی کرد. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کمک به تولید در بودجه سال آینده تنها به تبصره 18 و پرداخت اندک یارانه بسنده شده است، گفت: متاسفانه اقتصاد ما بانک محور است و شاید در احکام بودجه سال 99 صحبت از بازار باز و ابزارهای بازار سرمایه شده باشد اما این موضوع عملا کارآمدی لازم را ندارد و امیدواریم برای تحقق اهداف یشتر روی این مباحث کار شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس باید تلاش کند تا احکام مانع حضور افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تولید را کاهش دهد، نمایندگان می‌توانند در زمان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن علنی به این مباحث بیشتر بپردازند تا فضا و قانون را برای سال‌های آتی فراهم کنند.

عناوین برگزیده