تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۲
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۸۰۸۳۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رضایی کوچی:

وضعیت اورژانسی بازار ساخت‌وساز مسکن؛ عدم حمایت از تولید به معنای گرانی مسکن در آینده است

می متالز - رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا اگر دولت زمینه را برای ارتقا انگیزه سازندگان جهت افزایش ساخت و ساز در کشور فراهم نکند، ما در آینده ای نزدیک شاهد دوباره افزایش قیمت مسکن در کشور خواهیم بود.
وضعیت اورژانسی بازار ساخت‌وساز مسکن؛ عدم حمایت از تولید به معنای گرانی مسکن در آینده است

به گزارش می متالز، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت بازار ساخت و ساز مسکن در کشور به ویژه کلانشهرها، گفت: متأسفانه وضعیت بازار تولید و ساخت و ساز مسکن مناسب نبوده و این بازار از دو سال گذشته تاکنون در وضعیت اورژانسی قرار دارد.

سازندگان انگیزه ای برای تولید مسکن ندارند

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی سازندگان به دلیل کاهش معاملات و خرید و فروش مسکن و افزایش هزینه های ساخت و ساز انگیزه ای برای تولید مسکن ندارند و این مساله موجب رکود در بازار ساخت و ساز شده است.

دولت نتواسته در بازار ساخت و ساز مسکن تحرک ایجاد می کند

وی گفت: متأسفانه دولت و وزارت راه و شهرسازی با وجود برنامه ریزی های صورت گرفته، نتواسته در بازار ساخت و ساز مسکن تحرک ایجاد می کند که بخشی این مسائل به دلیل گرانی زمین، افزایش قیمت مصالح ساختمانی و عدم ارائه تسهیلات ساخت و ساز با سود مناسب صورت گرفته است.

رضایی کوچی ادامه داد: قطعا اگر دولت زمینه را برای ارتقا انگیزه سازندگان جهت افزایش ساخت و ساز در کشور فراهم نکند، ما در آینده ای نزدیک شاهد دوباره افزایش قیمت مسکن در کشور خواهیم بود، زیرا تا زمانی که میزان عرضه و تقاضا متعادل نشود، با هجوم خریداران برای تأمین مسکن، قیمت ها بالا خواهد رفت.

بروز تورم در بازار مصالح ساختمانی، به وعده ارائه کارت مصالح عمل نشد

وی گفت: متأسفانه دولت نتوانسته به تعهدات خود در عرصه حمایت از تولیدکنندگان مسکن عمل کند، در شرایط کنونی شاهد بروز تورم در بازار مصالح ساختمانی هستیم، حال یکی از این تعهدات، ارائه کارت مصالح ساختمانی به انبوه سازان بود که متأسفانه با وجود اظهارات و وعده های مسوولان وزارت راه و شهرسازی هنوز عملیاتی نشده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر می رسد که رویکرد و پیش بینی سازندگان مسکن نسبت به آینده این بازار مثبت نبوده و این مساله موجب شده است که انبوه سازان با احتیاط بسیاری پا به عرصه ساخت و ساز مسکن بگذارند.

عناوین برگزیده