تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۸۰۸۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نادری:

حساب‌های اجاره‌ای؛ ترفند جدید ثروتمندان برای فرار مالیاتی/ حساب‌های بانکی مشکوک پرتراکنش شناسایی شود

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قطعا برای وصول مالیات از پردرآمدها نیازمند یک اقتصاد شفاف و شیشه ای هستیم، حال برای رفع معضل حساب های اجاره ای، بانک ها باید با همکاری دستگاه قضایی، نسبت به شفاف سازی وضعیت حساب های بانکی اقدام کنند.
حساب‌های اجاره‌ای؛ ترفند جدید ثروتمندان برای فرار مالیاتی/ حساب‌های بانکی مشکوک پرتراکنش شناسایی شود

به گزارش می متالز، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور در سال آینده، گفت: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی کشور، قطعا شاهد کسری بودجه در سال آینده خواهیم بود، حال دولت باید راه کارهای جدید و متنوعی را برای جبران کسری بودجه طراحی و اجرایی کند.

دریافت مالیات از پردرآمدها راه کارهای اساسی برای تأمین کسری بودجه دولت

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از راه کارهای اساسی برای تأمین کسری بودجه دولت در سال 99، دریافت مالیات از پردرآمدها است، اقدامی که در شرایط کنونی به درستی صورت نگرفته و دولت تنها از طبقه متوسط جامعه مانند کارمندان و تولیدکنندگان و کارگران مالیات دریافت می کند.

حساب‌های اجاره‌ای؛ ترفند جدید ثروتمندان برای فرار مالیاتی

وی گفت: در شرایط کنونی ثروتمندان و اقشار پردرآمد برای فرار از پرداخت مالیات از ترفندهای جدید استفاده می کنند، یکی از این ترفندها، استفاده افراد از حساب های بانکی اجاره ای است، این حساب ها متعلق به افراد مستضعف بوده و ثروتمندان برای فرار از نظارت ناظران مالیاتی، با استفاده از این حساب ها، تراکنش های مالی خود را انجام می دهند.

شفاف سازی مهم ترین اولویت اقتصاد کشور است

نادری تصریح کرد: شفاف سازی مهم ترین اولویت اقتصاد کشور است، قطعا ما برای وصول مالیات از پردرآمدها نیازمند یک اقتصاد شفاف و شیشه ای هستیم، حال برای رفع معضل حساب های اجاره ای بانک ها باید با همکاری دستگاه ها قضا نسبت به شفاف سازی حساب های بانکی اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که اگر دولت اقدام به ایجاد پایه های جدید مالیاتی، شفاف کردن اقتصاد و اخذ مالیات ازثروتمندان کند، دیگر به درآمدهای نفتی نیازی نخواهیم داشت، بنابر این دولت باید با شفاف کردن حساب های بانکی می تواند مانع از فرار مالیاتی شود.

سازمان امور مالیاتی نسبت به شناسایی حساب های بانکی مشکوک و پرتراکنش  اقدام کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بهترین راه کار این است که سازمان امور مالیاتی نسبت به شناسایی حساب های بانکی مشکوک و پرتراکنش اقدام کرده و در صورت تخلف مودی مالیاتی، جرایم سنگین را صادر کند تا افراد در آینده مرتکب فرار مالیاتی نشوند.

عناوین برگزیده