تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۷:۳۲
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۸۰۸۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دولت برای پنجمین بار آماده خروج از ترکیب سهامداری بیمه البرز شد

می متالز - سازمان خصوصی سازی برای پنجمین بار طی دو سال اخیر، شرایط و زمان عرضه بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز متعلق به دولت را اعلام کرد تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.
دولت برای پنجمین بار آماده خروج از ترکیب سهامداری بیمه البرز شد

به گزارش می متالز، سازمان خصوصی سازی به وکالت از دولت، بلوک 17.34 درصدی بیمه البرز را بطور یکجا و نقد یا شرایطی روانه میز فروش  بورس تهران می کند تا در صورت انجام از ترکیب سهامداری آن خارج شود.

به این ترتیب، 639 میلیون و 567 هزار و 777 سهم "البرز" سه شنبه 29 بهمن از طریق کارگزاری صبا تامین برای پنجمین بار طی دو سال اخیر عرضه می شود.در این واگذاری قیمت پایه هر سهم معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه به اضافه 20 درصد به شرط آنکه از 5217 ریال کمتر نباشد و شرایط پرداخت وجه معامله بصورت 30 درصد نقد طی مهلت 20 روزه کاری و مابقی بصورت اقساط دو ساله با فواصل زمانی 6 ماهه و نرخ سود فروش اقساطی 13 درصد تعیین شده است.

همچنین متقاضی خرید باید علاوه بر واریز معادل 10 درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی، معادل یک درصد ارزش پایه سهام قابل واگذاری را نیز به عنوان سپرده بصورت نقد یا ضمانت نامه بانکی معتبر حسب مورد به حساب سازمان خصوصی سازی واریز را به آن تحویل دهد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده