تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۸
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۸۰۹۱۵
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون استاندار:

سازمان زمین شناسی از ارائه اطلاعات اکتشاف معادن خراسان شمالی خودداری می کند

می متالز - معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: سازمان زمین شناسی از ارائه اطلاعات اکتشاف معادن پهنه جنوبی این استان خودداری می کند.
سازمان زمین شناسی از ارائه اطلاعات اکتشاف معادن خراسان شمالی خودداری می کند

به گزارش می متالز، محمود قنبری با اشاره به اینکه پروژه پهنه اکتشافی در جنوب استان با مساحت حدود هفت هزار کیلومتر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی بوده است، اظهارکرد: برای اجرای این طرح مبلغ چهار و نیم میلیارد تومان مصوب شد و باید این طرح از سال ۹۱ تا ۹۳ انجام می شد که این امر عملیاتی نشد و در سال ۹۶ مبلغ مذکور اختصاص و طرح به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: این طرح اکنون انجام شده است اما داده های به دست آمده از سوی سازمان زمین شناسی در اختیار استان قرار نمی گیرد.

قنبری اظهارکرد: طبق تعهد انجام شده باید سازمان زمین شناسی اطلاعات به دست آمده را در اختیار استان قرار دهد و طی ماه گذشته استاندار، این سازمان را مکلف به ارائه اطلاعات کرده بود اما اطلاعاتی که آن ها در حال حاضر در اختیار استان قرار داده اند، قدیمی بوده است.

حسین زاده نماینده سازمان زمین شناسی در خراسان شمالی در جلسه ای که طی ماه گذشته در محل استانداری برگزار شده بود، بیان کرد: پردازش داده های گزارشات زمینی تا ۹۰ درصد انجام شده و به طور کلی پردازش این اطلاعات تا دو هفته آینده به اتمام می رسد.

وی گفت: اما تفسیر گزارش های هوایی نیازمند تامین اعتبار است و در صورت تامین اعتبار طی شش ماه آینده این امر به پایان می رسد.

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه جلسه تاکید کرده بود: هیچ تعهدی از سوی استان برای اجرای این طرح وجود نداشته و سازمان زمین شناسی باید پروژه را با مبلغ مذکور انجام و اطلاعات را به طور کامل در اختیار استان قرار دهد.

وی تاکید کرد: باید این پروژه به طور کامل با رقم چهار و نیم میلیارد تومان‌ از سوی سازمان مذکور انجام می شد.

گفتنی است اگر این پهنه تا این مدت توسط سازمان زمین شناسی بلوکه نمی شد، چه بسا توسط بخش خصوصی به ثبت می رسید و مورد بهره برداری قرار می گرفت.

عناوین برگزیده