تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۸۰۹۳۳
سرویس خبر : انرژی
دعوت از عموم مردم برای مصرف بهینه گاز

تولید گاز در پارس جنوبی بی‌وقفه ادامه دارد

می متالز - مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با دعوت از عموم مردم برای مصرف بهینه گاز اعلام کرد: تولید گاز در پارس جنوبی بی‌وقفه ادامه دارد.
تولید گاز در پارس جنوبی بی‌وقفه ادامه دارد

به گزارش می متالز، محمد مشکین‌فام با بیان اینکه همه سکوهای پارس جنوبی  عملیاتی هستند و وقفه ای در تولید وجود ندارد، گفت: هم‌اکنون در پارس جنوبی  روزانه ۶۳۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌شود.

وی به نصب سکوهای جدید در میدان مشترک پارس جنوبی اشاره کرد و  گفت: به دنبال آن هستیم که سکوهای جدیدی که نصب شده است به زودی عملیاتی شوند. براساس برنامه‌ریزی‌ها ظرف دو هفته آینده سکوی ۲۴B تولیدی می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس همچنین از سکوی D به عنوان آخرین سکوی فاز ۱۴ برای نصب و بهره برداری یاد کرد و افزود: این سکو هم‌اکنون حمل شده (sail out) و منتظر بهبود شرایط جوی هستیم تا در موقعیت خود نصب شود.

به گفته وی، با نصب این سکو (۱۴D) بخش دریایی فاز ۱۴ تکمیل شود.

 

تولید ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور از پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود، اظهار کرد: همکاران ما در شرکت نفت و گاز پارس شبانه‌روز تلاش می‌کنند که در این فرایند وقفه‌ای ایجاد نشود.

وی به مصرف بسیار بالای گاز کشور در بخش خانگی اشاره کرد و گفت: هر سکوی پارس جنوبی تقریبا گاز یک استان را در کشور تأمین می‌کند، از این منظر برای ما حیاتی است که هیچ یک از سکوها از مدار تولید خارج نشوند.

مشکین فام افزود: در صورت توقف هر سکو به دلیل شرایط عملیاتی، این آمادگی وجود دارد که در اسرع وقت آن را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از ثبت رکورد جدید مصرف گاز در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: باید در نظر داشته باشیم که منابع هیدروکربونی ما محدود است و اینکه هرچه تولید می‌کنیم مصرف شود، خوب نیست، بنابراین باید سازوکاری به‌منظور مهار این رویه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون برداشت روزانه ما از میدان مشترک پارس جنوبی برابر با نصف مصرف روزانه گاز در اروپاست، تصریح کرد: اگر بنا باشد به این ترتیب پیش برویم و هرچه تولید می‌کنیم، مصرف شود، بی‌شک در سال‌های آینده با چالش روبه‌رو می شویم.

 مشکین فام با دعوت از عموم مردم و هموطنان برای مصرف بهینه گاز اظهار امیدواری کرد که تدبیری اتخاذ شود تا این مصرف با سازوکاری ویژه مهار شود.

عناوین برگزیده