تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۲۱
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۸۰۹۴۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد:

عملیات تولید مواد پایه دو صنعت بزرگ بورس آغاز شد/ کارخانه ۵۰۰ هزارتنی کک

می متالز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از شروع عملیات کارخانه بزرگ ۵۰۰ هزارتنی تولید کک نفتی و دیگر فرآورده‌های پایه دو صنعت بورسی آلومینیوم و فولاد خبر داد.
عملیات تولید مواد پایه دو صنعت بزرگ بورس آغاز شد/ کارخانه ۵۰۰ هزارتنی کک

به گزارش می متالز، فریدون فدایی دولت در جریان آغاز عملیات اجرای طرح تولید مواد پایه صنعت آلومینیوم و فولاد که سرمایه‌گذار و مجری آن از بخش‌خصوصی است، گفت: طرح جامع مطالعاتی احداث کارخانه ۵۰۰ هزارتنی تولید کک نفتی کلسینه (CPC) و دیگر فرآورده‌های پایه صنایع آلومینیوم و فولاد تهیه و اجرا شد.

وی افزود: با توجه به اینکه آلومینیوم جنوب به مرحله بهره‌برداری رسیده و در آینده با تکمیل چرخه تولید این کارخانه ۱۵۰ هزار تن آلومینیوم مذاب برای تولید انواع ورق‌های عریض، صنایع آلیاژی، پروفیل آلومینیوم، قطعات خودرو در دسترس است، علاوه بر طراحی و تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری مرتبط در این حوزه با رایزنی‌هایی از ظرفیت‌های انجمن آلومینیوم نیز برای تبیین قابلیت‌های این منطقه استفاده می‌شود.

حسینی سرمایه‌گذار این طرح نیز گفت: با احداث این کارخانه که در مرحله نخست موجب اشتغال‌ ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم می‌ شود، دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در تامین CPC (کک نفتی کلسینه) مرتفع و بخش اعظمی از نیاز تامین می‌شود. حدود ۱۲۰ میلیون یورو اعتبار اولیه برای احداث این کارخانه است که به‌طور کامل توسط شرکا تامین می‌شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده