تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۴
بازدید: ۳۹۳
کد خبر: ۸۰۹۶۵
سرویس خبر : متالورژی و مواد
عبور از تحریم صنایع فلزی؛

قطعات نسوز صنایع فولادی در چهارمحال و بختیاری ساخته شد

می متالز - معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار قطعات نسوز خطوط انتقال مواد مذاب صنایع فولادی و ذوب‌آهن کشور در این استان طراحی و ساخته شد.
قطعات نسوز صنایع فولادی در چهارمحال و بختیاری ساخته شد

به گزارش می متالز، محمد کاظم منزوی اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم اقتصادی ظالمانه استکبار، برای نخستین بار کارخانه قطعات نسوز فولادسازی در این استان به خود کفایی نسبی رسید.

به گفته وی، این واحد صنعتی پس از تولید آجرهای نسوز ذوب فولاد در کشور، نخستین محصولات تولید قطعات نسوزی انتقال مواد مذاب فولادی در شهرک صنعتی سفیددشت شهرستان بروجن را به بازار مصرف عرضه کرد.
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: محصول این کارخانه برای انتقال، حفاظت و کنترل مواد مذاب در فولادسازی استفاده می‌شود و سالانه ظرفیت تولید هزار تن یا ۵۰ هزار قطعه را دارد.
منزوی تاکید کرد: در گذشته قطعات فولادسازی با هزینه ۱۰ میلیون یورو ارز از کشورهای آلمان و هندوستان وارد کشور می‌شد که هم‌اینک کشور به خودکفایی رسیده است.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد صنعتی زمینه اشتغال برای ۱۲۰ نفر ایجاد شده است و محصولات تولیدی این کارخانه به ذوب آهن اصفهان، خوزستان، هرمزگان و صنایع آلیاژ ایران ارسال می‌شود.
معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تولیدات این کارخانه از نظر کیفیت، مقاومت، خورندگی و استحکام مکانیکی قابل رقابت با نمونه خارجی است.
به گفته وی، حمل آسان، قیمت مناسب و در دسترس بودن برای مصرف کننده از ویژگی‌های منحصر به فرد این کارخانه است.

هم‌اینک حدود یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری مستقر است که حدود ۴۰ واحد از این تعداد در زمینه صادرات فعالیت دارد که حدود ۱۴ هزار خانوار معادل ۴۵ هزار نفر از جمعیت استان در این حوزه فعالیت دارند.

عناوین برگزیده