تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۸۱۰۱۷
سرویس خبر : انرژی
رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب:

30 سال است هیچ استانداری از معادن قیرطبیعی گیلانغرب بازدید نکرده است

می متلز - رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب با بیان اینکه 30 سال است هیچ استانداری از معادن قیرطبیعی گیلانغرب بازدید نکرده، گفت: تقاضا داریم استاندار کنونی کرمانشاه سراغ این معادن بیاید و از نزدیک در جریان مشکلات و نحوه فعالیت این معادن قرار بگیرد.
30 سال است هیچ استانداری از معادن قیرطبیعی گیلانغرب بازدید نکرده است

به گزارش می متالز، جهانبخش مرجانی با اشاره به ظرفیتی که گیلانغرب در زمینه قیرطبیعی دارد، اظهار کرد: بیشترین حجم ذخیره قیرطبیعی را در معادن گیلانغرب داریم که چندین میلیون تن است و نزدیک به 40 معدن در این منطقه فعال بوده و استخراج قیر را انجام می‌دهند.

وی میزان برداشت سالیانه این معادن را بسته به شرایط بازار بین 20 تا 50 هزار تن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در گذشته که بازار بهتری داشتیم، برداشت بیش از صد هزار تن هم انجام می‌شد.

مرجانی خاطرنشان کرد: معادن در شرایط سخت اقتصادی خود را سرپا نگه داشته و با همه مشکلات توانستند رونق معادن را حفظ و در عین حال اشتغالزایی کنند.

رئیس انجمن صنفی معادن قیرطبیعی گیلانغرب از اشتغالزایی 300 تا 400 نفری معادن قیرطبیعی گیلانغرب خبر داد و اضافه کرد: اگر حمایت شویم و بتوانیم کار خود را توسعه دهیم، این اشتغالزایی به هزار نفر هم خواهد رسید.

مرجانی با بیان اینکه معادن با شرایط سختی کار می‌کنند و برخی از آنها زیرظرفیت مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: با مشکلات دیگری از جمله نامناسب بودن جاده دسترسی، آسیب به معادن در زمان بارندگی، عدم بارگشت حقوق دولتی برای تکمیل زیرساخت‌ها و ... هم مواجهیم.

وی یادآور شد: در تمام سال‌هایی که فعالیت می‌کردیم منتظر بودیم یکی از استانداران بازدیدی از معادن قیرطبیعی و اشتغالزایی که انجام داده اند داشته باشند، اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

مرجانی افزود: هم اکنون نیز منتظریم استاندار فعلی سراغ معادن قیرطبیعی گیلانغرب بیاید و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و مشکلات ما قرار بگیرد.

عناوین برگزیده