تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۸۱۰۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاملات مشکوک ۶ شرکت از دو صنعت و ۹ نماد بورسی و فرابورسی

می متالز - ۶ شرکت از دو صنعت پتروشیمی و واسطه گری مالی به همراه ۹ نماد بورسی و فرابورسی در آخرین روز دی ماه مشمول معاملات مشکوک شدند.
معاملات مشکوک ۶ شرکت از دو صنعت و ۹ نماد بورسی و فرابورسی

به گزارش می متالز،  شاخص در آخرین روز دی ماه بعد از نوسان مثبت و منفی، با کاهش 886 واحدی به 409 هزار و 807 اوحد رسید تا شاید آغازی باشد برای دوره اصلاح و استراحت.

در این میان بورس تهران شاهد داد و 6.2 میلیارد سهم به ارزش 3.5 هزار میلیارد تومان بود و در دو بازار اول و دوم معاملات فرابورس هم 305 میلیارد تومان جابجا شد.

براساس این گزارش، در حالی بیشترین حجم معاملات مربوط به بانک های تجارت و صادرات با 831 و 340 میلیون سهم و سپس ساپیا و بانک اقتصاد نوین  با 270 و 269 میلیون سهم بود که طبق اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا 15،  معامله با داد و ستد 12 تا 2 برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این گروه پتروشیمی امیرکبیر قرار دارد که بعد از معامله 15 برابری دیروز، امروز هم با 12 برابر بیشتر نسبت به متوسط 30 روز گذشته ، مشمول معامله مشکوک شد.

در ادامه شرکت های پتروشیمی جهرم، ماداکتو استیل کرد، پتروشیمی جم، داده گستر عصر نوین (های وب)، پگاه فارس، سرمایه گذاری صنعت بیمه، کابل سازی ایران، سرمایه گذاری توکا فولاد ، دارو لقمان ، ساروج بوشهر، کف، درخشان تهران، سیمان شرق و سرمایه گذاری توسعه خوزستان قرار گرفته اند.

از جمله نکات این گروه، علاوه بر دومین روز "شکبیر" حضور "های وب" با معامله 200 میلیون سهمی ، سه شرکت از صنعت پتروشیمی و سه شرکت هم از گروه واسطه گری مالی است.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده