تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۴۵۶
کد خبر: ۸۱۰۴۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با برگزاری مجمع فوق‌ العاده، «فملی» رسماً 10 هزار میلیارد تومانی شد

اردشیر سعد محمدی: شرکت مس در مسیر رشد و توسعه قرار دارد

می متالز - مدیر عامل شرکت مس در جمع سهامداران مس در مجمع فوق‌ العاده گفت: خوشحال هستیم که هرچند قیمت جهانی مس نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 400 دلار به‌ازای هر تن کاهش داشته است اما میزان فروش شرکت در نه‌ ماهه نخست امسال نسبت به‌مدت مشابه سال قبل 128 درصد رشد داشته است.
اردشیر سعد محمدی: شرکت مس در مسیر رشد و توسعه قرار دارد

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، اردشیر سعد محمدی با اعلام این خبر، افزود: همچنین میزان EPS شرکت که در تعدیل دوم اعلام کردیم 111 تومان اعلام شده بود که موفق شدیم در نه‌ ماهه امسال این میزان را محقق کنیم و نسبت به سال گذشته 128 درصد سود محقق کنیم.

سعد محمدی بیان کرد: امیدواریم در سه‌ ماهه پایانی سال به‌گونه‌ای عمل کنیم که رکودهای خوبی در تاریخ شرکت مس ثبت کنیم.

دیرعامل شرکت مس عنوان کرد: این میزان فروش در شرایطی محقق شد که برخی شرکت‌های بزرگ مثل کودلکو در نه‌ ماهه نخست 2019 با کاهش 18 درصدی فروش و کاهش 7 درصدی تولید روبرو شدند.

سعد محمدی ادامه داد: همچنین میزان فروش شرکت مس در نه‌ ماهه نخست سال جاری 16020 میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 135 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت با بیان این‌که افزایش حجم تولید شرکت و نرخ ارز بر این سودآوری مؤثر بوده است گفت: تولید کاتد شرکت مس در این بازه زمانی 190 هزار تن بوده که 21 درصد بالاتر از برنامه و 6 درصد بالاتر از تولید 179 هزار تن در مدت مشابه سال گذشته است.

سعد محمدی با اشاره به بازدهی 2632 درصدی سهام شرکت مس طی 14 سال گذشته گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سهام شرکت ملی صنایع مس ایران بازدهی 105 درصدی باوجود کاهش 5 درصدی قیمت جهانی مس نصیب سهامدارانش کرده است. همچنین میانگین سالیانه بازدهی سهام شرکت از بدو پذیرش در بورس حدود 188 درصد بوده است که رقم چشمگیری نسبت به بازارهای مشابه محسوب می‌شود.

وی به رشد دو برابری ارزش بازار مس در بورس از ابتدای سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش بازار شرکت در ابتدای سال جاری 30 هزار میلیارد تومان بود که در تاریخ 25 دی‌ ماه سال جاری به حدود 60 هزار میلیارد تومان رسید.

سعد محمدی با عنوان این‌که در 4 سال آینده 2،5 میلیون تن به تقاضای مس محتوی معدنی افزوده خواهد شد گفت: هدف ما علاوه بر در اختیار گرفتن بخشی از این تقاضای جهانی قرار گرفتن در فهرست 10 شرکت برتر تولید مس است که این اتفاق با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که تعریف کرده‌ایم در دسترس است.

مدیرعامل شرکت مس ادامه داد: ما در حدود 4،15 درصد ذخایر مس جهانی را داریم و تنها 1،5 درصد از تولید مس جهان را در اختیار داریم که با توجه به این میزان ذخایر عدد چشمگیری نیست.

وی اضافه کرد: با در نظر گرفتن حجم اکتشافات جدید و افزایش ذخایر با طرح‌های توسعه را با سرعت دنبال کنیم تا از رقابت در بازار جهانی مس عقب نمانیم.

گفتنی است، در پایان این مجمع با تصویب سهامداران، سرمایه شرکت مس با افزایش 30 درصدی از هفت هزار و800 میلیارد تومان به 10 هزار 140 میلیارد تومان افزایش یافت.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده