تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۸۱۰۷۰

بزرگترین تونل ریلی خاورمیانه در راه آهن دورود - خرم‌آباد

می متالز - معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در بازدید از خط ریلی دورود - خرم‌آباد گفت: این مسیر ریلی با هدف اتصال استان لرستان به شبکه ریلی کشور و کاهش طول مسیر ارتباطی با استان‌های جنوب غربی کشور موجب تکمیل بخش دیگری از کریدور ریلی جنوب غرب کشور می‌شود.
بزرگترین تونل ریلی خاورمیانه در راه آهن دورود - خرم‌آباد

به گزارش می متالز، عباس خطیبی  امروز در بازدید از راه‌آهن دورود - خرم‌آباد گفت: این مسیر ریلی با هدف اتصال استان لرستان به شبکه ریلی کشور و کاهش طول مسیر ارتباط با استان‌های جنوب غربی مانند کرمانشاه، کردستان، ایلام و همدان در دست احداث است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها طول این مسیر ریلی را 114 کیلومتر اعلام کرد و افزود: راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با توجه به عمر طولانی و مستهلک شدن محور قدیم، کمک شایانی به رفع تنگنای راه‌آهن جنوب می‌کند.

وی با تاکید بر قرار گرفتن این خط‌آهن در منطقه صعب‌العبور اظهار داشت: این محور با توجه به کوهستانی بودن منطقه، دارای 17 دستگاه تونل به طول 32 کیلومتر است.

 معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادرو فرودگاه‌ها ادامه داد: راه‌آهن دورود- خرم‌آباد دارای بزرگترین تونل ریلی در کشور و منطقه خاورمیانه است که طول یک دستگاه آن4680 متر و دیگری 3700متر است.

خطیبی یادآور شد: راه‌آهن دورود- خرم‌آباد همچنین دارای 20 دستگاه پل بزرگ به طول 3 هزار متر است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها پیشرفت فیزیکی این مسیر را 40 درصد اعلام کرد وگفت: حجم خاکبرداری این پروژه 13 میلیون متر مکعب و حجم خاکریزی آن 11 میلیون متر مکعب است که در آن حدود  50 هزار تن آرماتور به کار رفته است.

وی تاکید کرد: به منظور احداث این پروژه به قیمت روز حدود هزار میلیارد تومان هزینه شده است که تلاش می‌شود با هماهنگی‌های بعمل آمده از سایر ظرفیت‌های قانونی بودجه برای تامین منابع و پیشبرد کار و به ثمر رساندن این مسیر ریلی اقدام لازم از سوی شرکت ساخت وتوسعه صورت گیرد.

خطیبی یادآور شد: به منظور پیشبرد پروژه و با حضوراستاندار لرستان و مسئولین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تصمیمات سازنده‌ای برای ساخت این مسیر ریلی اتخاذ شد.

 

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده