تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۲۹۶
کد خبر: ۸۱۰۹۷
سرویس خبر : انرژی
الماسی تشریح کرد:

بررسی سوال های نمایندگان از زنگنه در جلسه کمیسیون انرژی/ دلیل توقف ۶ ساله کارت سوخت چه بود؟

می متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر نفت دلیل عدم استفاده از کارت سوخت در طول ۶ سال گذشته، دلیل انحلال شرکت بازرگانی گاز ایران و نحوه خدمات‌رسانی به کشتی‌ها (بانکرینگ) را توضیح داد.
بررسی سوال های نمایندگان از زنگنه در جلسه کمیسیون انرژی/ دلیل توقف ۶ ساله کارت سوخت چه بود؟

به گزارش می متالز، سکینه الماسی در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 30 دی ماه) کمیسیون از حضور وزیر نفت به منظور پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان خبر داد.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی بختیار نماینده مردم گلپایگان در جریان طرح سوال خود از وزیر نفت از توضیحات وی قانع شد، ادامه داد: علی بختیار وزیر نفت را در رابطه با اینکه دلیل آلودگی شدید شهر تهران و سایر کلانشهرها مورد سوال قرار داد و افزود؛ با توجه به ظرفیت قابل توجه بنزین با کیفیت دلیل این آلودگی چیست و کیفیت بنزین و گازوئیل مصرفی چه اثری در این آلودگی داشته است؟

وی همچنین با اشاره به سوال سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر درخصوص اینکه چرا شرکت بازرگانی گاز ایران با عملکرد مناسب منحل شده است و یا به تفسیر و تعبیر وزارت نفت ادغام شده است؟، توضیح داد: آقای زنگنه توضیح دادند دلیل این ادغام افزایش نظارت و قرار گرفتن زیر نظر مستقیم مدیرعامل شرکت ملی گاز بوده است اما آقای ابطحی از پاسخ‌های وزیر قانع نشد.

الماسی افزود: علی اکبر کریمی نماینده اراک نیز از پاسخ‌های وزیر نفت قانع نشد، سوال وی دررابطه با علت ابلاغ و اجرای شیوه‌نامه فراقانونی درخصوص نحوه خدمات‌رسانی به کشتی‌ها (بانکرینگ) در آب‌های مرزی ایران، از سال 92 تاکنون و تحمیل هزاران میلیارد تومان خسارت به بیت‌المال بابت اجرای شیوه نامه مذکور و چرایی عدم واریز سهم صندوق توسعه ملی بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم نیز از پاسخ های وزیر نفت به سوال وی قانع نشد، افزود: آقای امیرآبادی دلیل عدم استفاده از کارت سوخت در طول 6 سال گذشته چه بوده است را از وزیر جویا شده و افزود چرا کارت سوخت خودروهای شخصی از فرآیند خدمات‌دهی به مردم در جایگاه‌ها حذف و مجددا فعال شده است.

عناوین برگزیده