تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۸۱۱۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کریمی:

نقدینگی با عملیات بازار باز، هدفمند به تولید تزریق می‌ شود

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید اجرای عملیات بازار باز می‌تواند بخشی از نقدینگی موجود در جامعه را به صورت هدفمند جذب کرده و به حوزه‌هایی مانند تولید تزریق کند.
نقدینگی با عملیات بازار باز، هدفمند به تولید تزریق می‌ شود

به گزارش می متالز، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره آغاز فعالیت عملیات بازار باز، گفت: عملیات بازار باز ابزاری برای ساماندهی بازار پولی است که توسط بانک‌های مرکزی در دنیا اجرا می‌شود. نقدینگی موجود در ایران نیز مُهر تاییدی بر ضرورت به کارگیری هرچه سریعتر این اهرم است.

نماینده مردم ارک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس آمارهای ارائه شده طی 14 سال گذشته نقدینگی موجود در کشور 28 برابر شده و به صورت میانگین رشد نقدینگی در سال‌های اخیر حدود 200 درصد بوده است.

وی اظهار کرد: علیرغم اینکه حجم نقدینگی در کشور زیاد شده است اما این نقدینگی تاثیری در بهبود تولید و اقتصاد کشور نداشته و بیشتر به سمت بازارهایی سوق پیدا کرده که موجب تورم شده است.

حبس 85 درصد نقدینگی موجود در کشور در سپرده‌های بانکی

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: حدود 85 درصد موجود در کشور در سپرده‌های بانکی حبس شده است و پرداخت سودهای بالا به این مبالغ نیز، رشد جهشی نقدینگی را افزایش می‌دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از راهکارهای تقویت اقتصاد ملی را اجرای سیاست عملیات بازار باز برشمرد و ادامه داد: اجرای عملیات بازار باز می‌تواند بخشی از نقدینگی موجود در جامعه را به صورت هدفمند جذب کرده و به حوزه‌هایی مانند تولید تزریق کند.

عناوین برگزیده