تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۸۱۱۶۳
سرویس خبر : زمین شناسی
رئیس هیات عامل ایمیدرو:

هدف‌گذاری دشمن برروی فولاد/ تلاش برای افزایش ظرفیت اکتشافی کشور

می متالز - غریب‌پور با اشاره به تحریم‌های جدید، ظرفیت اکتشافی کشور در حوزه فولاد را رو به افزایش خواند و گفت: باید ساز و کاری اندیشید تا ظرفیت‌ها افزایش پیدا کند.
هدف‌گذاری دشمن برروی فولاد/ تلاش برای افزایش ظرفیت اکتشافی کشور

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تحریم‌های جدید، صادرات ما را هدف قرار داده است چرا که معدن ارزآوری خیلی خوبی برای کشور دارد.

او بیان کرد: دشمن هدف‌گذاری برروی فولاد دارد. ۶ میلیون نفر در فولاد کار می‌کنند، در کشور ۵۵ میلیون تن تولید و ۴۴ میلیون تن صادرات داریم، ۴۰۰ میلیون تن هم ظرفیت مازاد داریم.

غریب‌پور گفت: امسال ٣٨ میلیون تن فولاد تولید خواهیم کرد. بین ٢٠ تا ٤٠ درصد فولاد‌ها سبک شده‌اند و این نشان‌دهنده تکنولوژی است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تشریح کرد: ایمیدرو به عنوان سازمان توسعه‌ایی شرایط خوبی دارد و افزایش سرمایه با بنگاه‌های اقتصادی از اهداف ایمیدرو است.

او افزود: ارزش بورسی شرکت‌های تحریمی ٢٨٠ هزار میلیارد تومان است. با ایمیدرو تأمین مالی هم انجام می‌دهیم چرا که باید سود حاصل از سرمایه‌گذاری را در جهت توسعه پیش برد.

غریب‌پور بیان کرد: شرکت‌های بزرگ ما وارد زیرساخت می‌شوند. در اکتشاف، ۲۵۰ هزار کیلومتر داشتیم و اکنون در بحث پهنه‌های معدنی افزایش اکتشاف خواهیم داشت. ظرفیت اکتشافی کشور رو به افزایش است و باید ساز و کاری اندیشید تا ظرفیت‌ها افزایش پیدا کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: بحث توسعه شرکت‌های دانش بنیان را داریم که خوب هم جواب گرفته‎ایم. انتظار می‌رود در شرایط فعلی فعالیت‌ها را افزایش دهیم.

غریب‌پور در ادامه اظهار کرد: نیاز ارزی صنعت فولاد در سال ۹۸ از ۱۰۰ دلار به ۷۵ دلار در ازای هر تن کاهش پیدا کرده است و امیدوار هستیم سال آینده شاهد ارائه آمار‌های مناسب این طرح باشیم. صنعت فولاد ایران رو به گسترش است و در ۶ ماهه، ۶ میلیون صادرات را تجربه کرده است؛ در شرایطی که رشد فولاد متوسط دنیا ۳.۵ درصد بود ما رشد ۶.۵ درصدی را تجربه کردیم.

عناوین برگزیده