تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۳۹۱
کد خبر: ۸۱۲۰۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

عنوان برترین تولید کننده تایر در ایران به «بارز» رسید

می متالز - گروه صنعتی بارز امسال نیز به‌عنوان برترین شرکت تولید کننده لاستیک و پلاستیک در کشور معرفی شد.
عنوان برترین تولید کننده تایر در ایران به «بارز» رسید

به گزارش می متالز، بیست‌ و دومین همایش رتبه‌ بندی شرکت‌های برتر ایران درحالی توسط سازمان مدیریت صنعتی در مرکز همایش‌های بین‌ المللی صدا و سیما برگزار شد که از بین ۹ تولیدکننده تایر در کشور تنها نام  چهار تایرساز در بین شرکت‌های برترکشور به‌ چشم می‌خورد و نام و نشانی از پنج‌ مجموعه تایرسازی دیگر در این لیست نیست.

دوگروه صنعتی بارز و رازی عناوین برترین‌های تولید تایر را در گروه لاستیک و پلاستیک به‌ خود اختصاص دادند و امسال نیز طبق سنوات گذشته گروه صنعتی بارز با حجم فروش یک‌ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی در یک سال جایگاه اول این گروه را به‌ خود اختصاص داد.

براساس این رتبه‌بندی که هرساله براساس میزان فروش و عملکرد مالی شرکت‌ها و موسسات تجاری و با استناد به‌صورت‌های مالی تاییدشده و ارزش افزوده، میزان دارایی و اشتغالزایی، سودآوری و ارزش بازار انجام می گیرد، گروه صنعتی بارز با بیشترین حجم فروش پرچمدار تولیدکنندگان لاستیک در کشور است و پس از آن آرتاویل تایر با ۷۰۰ میلیارد تومان فروش درجایگاه دوم ایستاده است.

جایگاه سوم نیز به‌ شرکت صنایع لاستیک یزد با برند یزد تایر رسیده است. رتبه‌ای که حکایت از فروش ۴۱۶ میلیارد تومانی این شرکت درسال گذشته دارد.

نکته جالب دراین رتبه‌بندی قرار گرفتن شرکت نخ صبا به‌عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولیدکننده نخ تایر در کشور است که توانسته جایگاه سوم این رتبه بندی را به‌خود اختصاص دهد.

شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر صبا) چهارمین شرکت موفق در بین تولیدکنندگان تایر و مواداولیه آن است که می توان نامش را دربین برترین‌های این گروه مشاهده کرد.

رتبه پنجم از گروه لاستیک و پلاستیک نیز به‌بارز کردستان رسیده است که درسال گذشته موفق به‌دست یافتن به‌فروشی معادل ۲۸۴ میلیارد تومان شده است.

گروه صنعتی بارز در رتبه بندی امسال علاوه بر اینکه عنوان لیدر تایرسازان ایران را به خود اختصاص داد،‌ موفق به‌کسب رتبه ۱۰۵در بین ۵۰۰ شرکتی شد که در این دوره از همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران داوری شده‌اند.

نکته قابل توجه در این رتبه‌بندی حضور دو گروه صنعتی بارز و رازی به‌عنوان برترین‌های صنعت تایر است که نشان از پیش افتادن این دومجموعه از رقبای سنتی خود و سهم‌گیری هرچه بیشتر از بازار دارد.

عناوین برگزیده