تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۹
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۸۱۳۰۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد مبارکه در دهمین همایش چشم انداز فولاد و سنگ آهن:

گذر از قطعه سازی و رسیدن به فرآیندسازی و ماشین سازی در فولاد مبارکه/ نیازمند حمایت دولت در شرایط تحریم فولاد مبارکه

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: این شرکت طی ۲۰ سال گذشته در بومی سازی قطعات موفق بوده و بیش از ۴هزار قطعه تولید کرده که منجر به ۵هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی شده است.
گذر از قطعه سازی و رسیدن به فرآیندسازی و ماشین سازی در فولاد مبارکه/ نیازمند حمایت دولت در شرایط تحریم فولاد مبارکه

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در دهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز فولاد و سنگ آهن، با تشریح بازار در شرایط کنونی گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه، بومی سازی و نگاه به ساخت داخل یک الزام است تا بتوان از ایجاد رکود و مشکل در بخش فولاد پیشگیری کرد.

عظیمیان یکی از رویکردهای فولاد مبارکه در بومی سازی بخش فولاد را گذر از قطعه سازی و رسیدن به فرآیندسازی و ماشین سازی دانست و افزود: مبارکه طی ۲۰ سال گذشته در بومی سازی قطعات موفق بوده و بیش از ۴هزار قطعه تولید کرده است که منجر به ۵هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی ارزی شده است.

وی گفت: علاوه بر بومی سازی برای حفظ سهم بازار باید به اصلاح مصرف انرژی و محیط زیست هم توجه شود.

عظیمیان گفت: ما نقشه راه خود را در بخش تکنولوژی کامل کرده ایم و در نظر داریم تمام مراحل فولادسازی را طی دهه آینده داشته باشیم و به تکنولوژی آن دست یابیم. برای دستیابی به این هدف اصلاح ساختار مالی در صدر برنامه های فولاد مبارکه است.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: طی کمتر از یکسال گذشته فولاد مبارکه اصفهان ۲ بار افزایش سرمایه واقعی از محل سود انباشته داشته است که سرمایه این شرکت را به ۲۱هزار میلیارد تومان افزایش داده است. این امر بر افزایش قدرت در بازار سرمایه برای اخذ تسهیلات، اعتبار مالی و ارزش سهام مبارکه تاثیر گذار بوده است.

عظیمیان در ادامه افزود: فولادسازان کشور باید توجه داشته باشند که طی ۱۰ سال آینده تقاضای ۱۵ درصدی فولادهای خاص به ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت و در نتیجه بازار به فولادهای خاص نیاز دارد. بنابراین باید برای تولید فولادهای خاص برنامه ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه برای حضور قدرتمند در بازار ملزم به استفاده از تکنولوژی نسل ۴ و برخورداری از کارخانه های هوشمند هستیم، گفت: فولاد مبارکه اصفهان تعدادی طرح را در راستای تامین نیازهای صنعت کشور تعریف کرده است. نورد گرم ۲ مبارکه، تکمیل فولادسازی سفید دشت، فولاد سازی ۵ میلیون تنی سنگان، افزایش ظرفیت فولادهرمزگان به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و احداث واحد نورد، تکمیل طرح های مبارکه در ریخته گری و نیز الکترودسازی در اردکان از جمله این برنامه برای حفظ سهم ۵۰ درصدی فولاد مبارکه در بازار برای تامین نیازهای این بخش است.

عظیمیان گفت: از مسئولان می خواهیم عدم توازن در چرخه مواد اولیه فولادسازان را ایجاد کنند. قدرت مبارکه و تاثیر آن در صنعت موجب خشم دشمن و تحریم این شرکت شده است از این رو نیازمند حمایت دولت با وضع قوانین ثانویه در شرایط تحریم فولاد مبارکه هستیم.

عناوین برگزیده