تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۸۱۳۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر عامل چادرملو:

قیمت ها رقابتی شود کمبود سنگ آهن نخواهیم داشت

می متالز - محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پنل تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های بخش معدن و صنایع فولادی در دهمین همایش دنیای اقتصاد در پاسخ به گلایه شرکت های فولادی از کمبود سنگ آهن و عدم تمایل تولیدکنندگان سنگ آهن برای فروش این محصول به تولیدکنندگان فولاد گفت: دو شرکت چادرملو و گل گهر به تنهایی بیش از 54 درصد از کنسانتره و سنگ آهن واحدهای فولادی کشور را تامین می کنند و اگر فولادی ها حمایت لازم را از معادن کوچک داشته باشند و خرید خود را با قیمت آزاد و عادلانه انجام دهند مطمعناً تمایلی به صادرات با توجه به موانع موجود نخواهد بود.
قیمت ها رقابتی شود کمبود سنگ آهن نخواهیم داشت

به گزارش می متالز، وی تصریح کرد: شرکت های فولادی بزرگ هم می توانند با سرمایه گذاری در زمینه بهره برداری از معادن همت گمارند و اینکه فقط بگوییم معادن باید برای شرکت های فولادی مواد اولیه تهیه و تامین کنند و خود وارد تکمیل زنجیره تولید نشوند انتظار بجایی نیست. چرا باید جلوی رشد و توسعه شرکت های معدنی و صنعتی به بهانه کمبود سنگ آهن گرفته شود.
نوریان تصریح کرد: در چرخه تولید انحصار طلبی مترود است و هر شرکتی می تواند در جهت توسعه و ارزش آفرینی خود، زنجیره تولید ش را تکمیل کند.
وی تاکید کرد: اگر قیمت ها رقابتی شود بسیاری از مشکلات مطرح شده بر طرف و هم منافع معدنی ها و هم فولادی ها حفظ می شود.
مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو افزود: امسال ما ۵ میلیون و 300 هزار تن کنسانتره و 300 هزار تن گندله اضافه بر نیاز واحدهای فولادی تولید شده است. مشکل اساسی، عدم سرمایه گذاری مناسب در اکتشاف و استخراج معادن است که دور نمای تولید این محصول را نا مطمئن کرده است.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده