تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۳
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۸۱۳۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دکتر غریب پور در "دهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار" تاکید کرد:

افزایش سرمایه شرکت ها، با تعریف طرح های توسعه دارای توجیه/ برنامه تامین دستگاه های حفاری با مشارکت بخش خصوصی

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه افزایش سرمایه و توسعه بنگاه های بزرگ در شمار رویکردهای اصلی ایمیدرو قرار دارد، گفت: تحقق این مهم با تعریف طرح های توسعه توسط شرکت ها که دارای توجیه باشد، عملیاتی خواهد شد.
افزایش سرمایه شرکت ها، با تعریف طرح های توسعه دارای توجیه/ برنامه تامین دستگاه های حفاری با مشارکت بخش خصوصی

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور که در "دهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار" سخن می گفت، افزود: طی سال جاری شرکت های مبارکه و ملی مس بیش از یک میلیارد دلار افزایش سرمایه داشته اند.

وی با بیان اینکه شرکت های گل گهر و چادرملو طی سال آتی افزایش سرمایه خواهند داشت، عنوان کرد: سود سرمایه گذاری را صرف سرمایه گذاری در طرح های توسعه شرکت ها خواهیم کرد.

 

ارزش سهام 280 هزار میلیارد تومانی شرکت های بزرگ در بورس

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه ارزش سهام شرکت های معدنی تحریم شده از سوی آمریکا به 280 هزار میلیارد تومان می رسد، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و عدم توانایی بانک ها در تامین مالی، رویکرد تامین نیازهای شرکت ها از محل سرمایه خودشان، رویکردی درست است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات ایمیدرو در بخش های اکتشاف و زیرساخت، عنوان کرد: مجموع عملیات های اکتشافی ایمیدرو به 650 هزار کیلومتر مربع خواهد رسید.

غریب پور ادامه داد: این برنامه ریزی موجب شد تا به ذخایر قابل توجهی به ویژه در ایران مرکزی دست پیدا کرده ایم.

وی تصریح کرد: با اکتشافات جدید و اجرای طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک، به طور حتم ظرفیت تولید سنگ آهن کشور افزایش خواهد یافت.

 

اکتشافات علمی

غریب پور اظهار داشت: نه تنها به دنبال اکتشاف علمی و به روز هستیم بلکه استخراج علمی را هدفگذاری کرده ایم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه ظرفیت استخراج در معادن سنگان را طی سال جاری افزایش دادیم، افزود: 2 پیمانکار واجد شرایط در 2 گروه (الف) و (ب) فعالیت خود را در معادن سنگان آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه شرکت ها در توسعه حوزه زیرساخت برنامه ریزی کنند، گفت: در حوزه زیرساخت، برنامه احداث جاده تربت حیدریه به سنگان با مشارکت ایمیدرو، شرکت های سرمایه گذار سنگان و وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.

غریب پور تامین ماشین آلات و تجهیزات در بخش حفاری را یک ضرورت در بخش معدن و صنایع معدنی دانست و در این باره گفت: ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی، بستر تامین دستگاه های حفاری نوین و تجهیزات جدید حوزه را ایجاد خواهد کرد.

 

تسهیل صادرات

وی با تاکید بر اینکه راهی جز تسهیل صادرات نداریم، اظهار کرد: در شرایط بحرانی تحریم، تسهیل در صادرات باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به اهمیت هم اندیشی با بخش خصوصی در پیشبرد اهداف این حوزه، گفت: انجمن های تخصصی بیش از پیش به فکر اولویت ها و تصمیمات ملی باشند.

 

افزایش ظرفیت فولاد

غریب پور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امسال ظرفیت فولاد کشور به 38 میلیون تن خواهد رسید، عنوان کرد: طی این مدت تولید فولاد خام به بیش از 28 میلون تن خواهد رسید.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این آمار حاکی از آن است که ما در بازار دنیا، مسیر درستی را انتخاب کرده ایم، گفت: در حوزه فولاد باید به سراغ محصولات با ارزش بالا برویم.

وی افزود: در صنعت فولاد مدیریت مصرف انرژی و بهره وری قابل کنترل است.

غریب پور با بیان اینکه این سمینار در زمان اعمال پنج باره تحریم های این حوزه برگزار شد، گفت: آمریکا نقطه قوت ما را که بخش فولاد و به طور کلی معدن و صنایع معدنی است، هدف قرار داده است.

وی افزود: در این شرایط تسهیل امور برای فعالان این حوزه، برای رسیدن به اهداف باید مبنای کار قرار بگیرد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده