تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۸۱۳۳۰
سرویس خبر : انرژی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

لزوم تغییر منطق گفتگوهای برجامی‌ اروپا/ قاره سبز وابستگی سیاسی و اقتصادی به آمریکا دارد

می متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اروپایی ها باید منطق گفتگوهای خود در مواجه با برجام را تغییر دهند و درصدد فریب کاری نباشند.
لزوم تغییر منطق گفتگوهای برجامی‌ اروپا/ قاره سبز وابستگی سیاسی و اقتصادی به آمریکا دارد

به گزارش می متالز، محمد ابراهیم رضایی، در رابطه با مذاکرات برجامی اروپایی ها با کشورمان، گفت: متاسفانه اروپایی ها عزم و اراده مستقلی برای تامین منافع کشورهای حاضر در برجام ندارند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اروپایی ها تابع کشوری مانند ایالات متحده هستند و تلاش می کنند که اهداف آمریکا را اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه اروپایی ها به دلیل وابستگی سیاسی- اقتصادی مورد اعتماد نیستند، ادامه داد: بنابراین مذاکره با این کشورها نیز صرفا باید از موضع قدرت و صلابت باشد تا بدانند که نباید دست از پا خطا کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن اشاره به اینکه اروپایی ها باید منطق گفتگوهای خود در مواجه با برجام را تغییر دهند، تصریح کرد: به عبارتی اروپایی ها باید به حقوق کشورمان در توافقنامه بین المللی برجام احترام بگذارند و درصدد فریب کاری نباشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه آمریکایی ها منطق مذاکره را بلد نیستند و همواره تلاش می کنند با خود برتربینی و همچنین فشار سیاسی - اقتصادی، نظرشان را به طرف مقابل تحمیل کنند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال رفتار آمریکایی ها در مواجه با برجام مصداق زورگویی و یکجانبه گرایی بود لذا مقامات کاخ سفید به هیچ عنوان طرف خوبی برای مذاکره و گفتگو نیستند.

عناوین برگزیده