تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۶
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۸۱۳۸۱
سرویس خبر : انرژی
با حضور استاندار بوشهر برگزار شد

گرامیداشت روز ملی هوای پاک در پتروشیمی جم

می متالز - نشست روز ملی هوای پاک با محوریت محیط زیست و هوای پاک به میزبانی پتروشیمی جم برگزار شد و در آن چالش های زیست محیطی منطقه، اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو مورد بررسی قرار گرفت.
گرامیداشت روز ملی هوای پاک در پتروشیمی جم

به گزارش می متالز، نشست روز ملی هوای پاک با محوریت محیط زیست و هوای پاک به میزبانی پتروشیمی جم برگزار گردید و در آن چالش های زیست محیطی منطقه، اقدامات انجام شده و برنامه های پیش رو در این حوزه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در این نشست با اذعان به اینکه هوای پاک را نمی توان خرید، گفت: هوای پاک ساختنی است و باید در تولید هوای پاک کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه طبق اصل 50 قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست و هوای پاک وظیفه همگانی است تصریح کرد: مکانیزم مهار فلرینگ شرکتهای منطقه پارس مد نظر است و در این مسیر باید به مدیران صنعتی یاری رساند تا بتوانند این مهم را در عمل به اجرا بگذارند.

گراوند با اشاره به فعالیت‌های مستمر پتروشیمی جم در حوزه مسوولیت های اجتماعی و محیط زیست به عنوان یکی از زیر شاخه‌های اصلی آن، از این شرکت و دیگر شرکت‌های فعال منطقه به سبب اقدامات زیست محیطی قدردانی کرد.

محمدرضا سعیدی مدیر عامل پتروشیمی جم با تشریح فرآیند CSR و اقدامات اساسی انجام شده در تشکیل کمیته دائمی مسئولیت های اجتماعی، بر حمایت های مالی مجموعه جم از گونه‌های زیست محیطی و صرف هزینه در بخش بهداشت و درمان، پاکسازی سواحل نایبند و دیگر شاخه های مسئولیت های اجتماعی توسط پتروشیمی جم خبر داد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه پتروشیمی جم تنها شرکت استفاده کننده همزمان از گاز و مایع است در طول سال گذشته چندین مرحله فلر نامطلوب داشتیم که جهت مقابله با آن در بودجه سال آتی برای طراحی یک فلر مجزا ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه پیش بینی کردیم و برنامه اصلاحی جهت حذف فلرینگ نامطلوب در دست بررسی است.

فرهاد قلی‌نژاد ، مدیرکل محیط زیست استان بوشهر نیز در این نشست از نگاه مثبت سازمان‌های مردم نهاد، فرمانداری عسلویه و شرکت‌های تولیدی نسبت به مسائل زیست محیطی تقدیر کرد و گفت: در خصوص اهدا مجوزهای لازم در حوزه توسعه شرکت ها همکاری داشته‌ایم که خوشبختانه پروژه‌های جدید همسو با مطالعات محیط زیستی انجام شده هستند و در مجتمع های تولیدی قدیمی از جمله پتروشیمی ها هم مدیریت اثرات را دنبال می کنیم.

عبدالنبی یوسفی، فرماندار شهرستان عسلویه نیز به نقش و جایگاه ویژه عسلویه در سطح کشور پرداخت و از پتروشیمی جم در راستای اتخاذ سیاست‌های محیط زیست صحیح و مسئولیت های اجتماعی تشکر کرد.

منبع: نیپنا
عناوین برگزیده