خبر
بورس و سهام   خودرو  
در گفت‌وگو با یک قطعه‌ساز مطرح شد؛

بدهکاری دولت به خودروساز‌ها

می متالز - بزرگ‌ترین چالش صنعت خودرو این هست که خودرو با قیمت تمام شده روانه بازار نمی‌شود.

به گزارش می متالز، ابراهیم احمدی نماینده قطعه سازان اصفهان در خصوص گرایش سهامداران برای خرید اوراق بهادار خودروسازی و قطعه سازی گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب اقبال بازار به سوی خودرو و قطعه سازی شده و بزرگترین چالش صنعت خودرو این هست که خودرو با قیمت تمام شده روانه بازار نمی‌شود و خودروساز‌ها با زیان می‌فروشند.

وی ادامه داد: زیان انباشته ایران خودرو طی ۹ ماهه سال ۹۸ که گزارش آن منتشر شد حدود ۸ هزار میلیارد تومان هست و اقبال سهامداران برای خرید سهام خودرو سازی بر افزایش تولید خودرو اثرگذار بوده اما؛ با توجه به اینکه خودرو‌ها با زیان به فروش می‌رسد مشکلات خودروسازی نباید بیش از گذشته افزایش پیدا کند.

احمدی با اشاره به توافق بین خودروسازان و قطعه‌سازان اشاره و عنوان کرد: حدود ۲ ماه گذشته میثاق نامه‌ای نوشته شده مبنی بر اینکه خودروسازی‌ها معوقاتشان را بهتر انجام دهند و در کل پرداخت‌ها و سفارش‌های هر دو خودروساز رو به بهبود بود اما؛ ایران خودرو نسبت به این موضوع پیشگام بوده و حجم پرداخت بدهی‌ها را روی روال انداخته است، البته حجم بدهکاری کاهش پیدا نکرده و به همان میزانی که پرداخت‌ها بهتر شده به همان میزان قطعه بیشتری خریداری شده اما؛ جریان گردش کالا نیز بهبود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: توافق شد بعد از گران شدن نرخ دلار، بسیاری از قطعات داخلی شود و این مهم حاصل شده و اگر روابط خارجی بهبود یابد تا بتوانیم تکنولوژی جدید را وارد کنیم مانور بیشتری در ساخت خودرو با کیفیت بالاتر خواهیم داشت.

نماینده قطعه سازان اصفهان در پایان با اشاره به بدهکاری دولت به خودروساز‌ها در پایان خاطرنشان کرد: در قانون برنامه پنجم صریحا اعلام شده که اگر دولت به دلایلی و بنا بر رفاه عمومی، تصمیم به عرضه خودرو پایین‌تر از ارزش واقعی آن بگیرد، باید مابه تفاوت آن را پرداخت کند و این زیان انباشته‌ای که وجود دارد در اصل بدهکای دولت به خودرو سازهاست و اقدامی برای پرداخت‌ها از سوی دولت صورت نگرفته است.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 

جهش تولید راهکار واقعی نجات بورس است/ خودرو، سیمان و فولاد در انتظار نسخه‌های اقتصادی شفابخش

می متالز - یک کارشناس اقتصادی معتقد است، تحقق جهش تولید با حمایتهای هوشمند از صنایع مختلف بورسی از جمله خودرو، فولاد، سیمان و...راهکار امن تثبیت و نجات بورس است.
 نگاهی به رشد صنعت خودروسازی از سال 1372 تا 1390:

ارتقای جایگاه صنعت خودروسازی ایران به رتبه ۱۸ جهان

می متالز - قائم‌مقام شرکت فنرسازی زر معتقد است که صنعت خودروسازی هر کشور به دلیل ارزش و جایگاه ویژه‌ای که در شبکه تولید صنعتی و خدمات پس از فروش دارد، یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی محسوب می‌شود.
 عضو کمیسیون اقتصادی:

تحقیق و تفحص از خودروسازان کلید خورد

می متتالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از از تحقیق و تفحص از خودروسازان خبر داد.
 

طرح دو فوریتی مجلس برای بورس

می متالز - رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دو فوریتی این کمیسیون برای الزام دولت به استفاده از اعتبارات هدایت شده به سمت بورس برای بهبود وضعیت تولید خبر داد.
 سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس:

شرکت‌های دانش‌بنیان توان تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان را دارند

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرکت‌های دانش بنیان توانایی تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان را دارند و اگر عزم و اراده جدی برای استفاده از دانش آنها وجود داشته باشد، اثرات تحریم‌ها کاهش خواهد یافت.
 وضعیت تولیدات صنعت و معدن

بهار تولید در فصل کرونا

می متالز - در حالی که با اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا در ابتدای امسال،‌ شاهد بروز شوک‌هایی در فعالیت کسب‌و‌کارها بودیم و حتی بدبینی‌هایی نسبت به تاثیر این ویروس بر فعالیت‌های تولیدی وجود داشت، ‌اما داده‌های اولیه مربوط به تولید ۳۶ کالای منتخب صنعتی و معدنی در نخستین فصل امسال نشان می‌دهد ۲۲ محصول، بهار را با رشد سپری و ۱۳ محصول صنعتی و معدنی نیز افت تولید را در این دوران تجربه کردند و یک محصول نیز تغییری نداشت.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما