خبر
بورس و سهام   خودرو  
در گفت‌وگو با یک قطعه‌ساز مطرح شد؛

بدهکاری دولت به خودروساز‌ها

می متالز - بزرگ‌ترین چالش صنعت خودرو این هست که خودرو با قیمت تمام شده روانه بازار نمی‌شود.

به گزارش می متالز، ابراهیم احمدی نماینده قطعه سازان اصفهان در خصوص گرایش سهامداران برای خرید اوراق بهادار خودروسازی و قطعه سازی گفت: تجدید ارزیابی دارایی‌ها موجب اقبال بازار به سوی خودرو و قطعه سازی شده و بزرگترین چالش صنعت خودرو این هست که خودرو با قیمت تمام شده روانه بازار نمی‌شود و خودروساز‌ها با زیان می‌فروشند.

وی ادامه داد: زیان انباشته ایران خودرو طی ۹ ماهه سال ۹۸ که گزارش آن منتشر شد حدود ۸ هزار میلیارد تومان هست و اقبال سهامداران برای خرید سهام خودرو سازی بر افزایش تولید خودرو اثرگذار بوده اما؛ با توجه به اینکه خودرو‌ها با زیان به فروش می‌رسد مشکلات خودروسازی نباید بیش از گذشته افزایش پیدا کند.

احمدی با اشاره به توافق بین خودروسازان و قطعه‌سازان اشاره و عنوان کرد: حدود ۲ ماه گذشته میثاق نامه‌ای نوشته شده مبنی بر اینکه خودروسازی‌ها معوقاتشان را بهتر انجام دهند و در کل پرداخت‌ها و سفارش‌های هر دو خودروساز رو به بهبود بود اما؛ ایران خودرو نسبت به این موضوع پیشگام بوده و حجم پرداخت بدهی‌ها را روی روال انداخته است، البته حجم بدهکاری کاهش پیدا نکرده و به همان میزانی که پرداخت‌ها بهتر شده به همان میزان قطعه بیشتری خریداری شده اما؛ جریان گردش کالا نیز بهبود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: توافق شد بعد از گران شدن نرخ دلار، بسیاری از قطعات داخلی شود و این مهم حاصل شده و اگر روابط خارجی بهبود یابد تا بتوانیم تکنولوژی جدید را وارد کنیم مانور بیشتری در ساخت خودرو با کیفیت بالاتر خواهیم داشت.

نماینده قطعه سازان اصفهان در پایان با اشاره به بدهکاری دولت به خودروساز‌ها در پایان خاطرنشان کرد: در قانون برنامه پنجم صریحا اعلام شده که اگر دولت به دلایلی و بنا بر رفاه عمومی، تصمیم به عرضه خودرو پایین‌تر از ارزش واقعی آن بگیرد، باید مابه تفاوت آن را پرداخت کند و این زیان انباشته‌ای که وجود دارد در اصل بدهکای دولت به خودرو سازهاست و اقدامی برای پرداخت‌ها از سوی دولت صورت نگرفته است.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 

دولت مکلف به رعایت ماده ۱۰۱ قانون توسعه پنجم/ مابه‌تفاوت نرخ یا تسهیلات به خودروسازان!

می متالز - اگر دلار به همان نسبتی که هزینه‌های تولید افزایش پیدا می‌کند؛ افزایش یابد، خودروساز با مشکلی مواجه نخواهد بود.
 تسهیلات 10 هزار میلیاردی بار مالی مضاعف بر دوش خودروسازان است

لزوم خروج هرچه سریع‌تر دولت از تصدی‌گری بر خودروسازان

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی جهت جلوگیری از ورود آسیب بیشتر به این صنعت تاکید کرد.
 افت تولید و فروش خودرو در چین در سال 2019؛

کاهش تقاضای ورق سرد در خودروسازی چین

می متالز - طبق داده‌های انجمن خودروسازان چین، تولید و فروش خودروی این کشور در سال 2019 نیز با وجود بازیابی در نیمه دوم سال، افت داشت. در پی این امر تقاضای فولاد در خودروسازی در مقایسه با سایر صنایع مصرف‌کننده فولاد با وجود بازیابی در اواخر سال، ضعیف‌تر بوده است.
 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

از صنایع داخلی حمایت میکنیم/ صنعت خودرو می تواند به عزت کشور تبدیل شود

می متالز - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: صنعت کشور می تواند به عزت کشور تبدیل شود.
 

توقف تولید بنزینی‌ها و هیبریدی‌ها در انگلیس

می متالز - دولت انگلیس قصد دارد تولید و عرضه خودروهای بنزینی و هیبریدی و گازوئیلی را از سال ۲۰۳۵ به بعد متوقف کند.
 کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد:

فرصتی پیش روی خودروسازان، اما به یک شرط!

می متالز - سودمندی تسهیلات اعطایی مستلزم این است که اعطای تسهیلات منوط به اهداف و شرط هایی مثل داخلی سازی، افزایش کیفیت، افزایش ظرفیت تولید، برند سازی و... باشد. در غیر این صورت، اعطای تسهیلات فایده ای نخواهد داشت.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما