تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۸۱۴۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان مهندسی معدن ایران عنوان کرد:

برنامه ریزی بلند مدت برای صنعت فولاد/ نفع تولید محصول نهایی برای تولید کننده باید حس شود

می متالز - رئیس سازمان مهندسی معدن ایران گفت: تامین مواد اولیه آن دسته از صنایع معدنی که امروز به امید تامین مواد اولیه از داخل کشور وارد این عرصه شده‌اند، باید انجام شود.
برنامه ریزی بلند مدت برای صنعت فولاد/ نفع تولید محصول نهایی برای تولید کننده باید حس شود

به گزارش می متالز، میزگرد بررسی مهم ترین مسائل روز صنعت فولاد و صنایع وابسته، در ادامه نشست‌های تخصصی همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران، برگزار شد.

این میزگرد با حضور خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، داریوش اسماعیلی رئیس سازمان مهندسی معدن ایران، سیف الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت و بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی تشکیل شد.

داریوش اسماعیلی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این میزگرد گفت: برنامه‌ریزی ما برای صنعت فولاد و معدن باید بلندمدت باشد.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد تعریف خام‌فروشی در سال‌های آینده تغییر کند یا نه، گفت: تامین مواد اولیه آن دسته از صنایع معدنی که امروز به امید تامین مواد اولیه از داخل کشور وارد این عرصه شده‌اند، باید انجام شود.

وی در ادامه افزود: باید زمینه‌سازی در صنعت به نحوی باشد که تولیدکننده احساس کند تولید محصول نهایی به نفع اوست و وارد زنجیره شود.

اسماعیلی گفت: ما نمی‌توانیم تولید را بر این مبنا بگذاریم که اگر مواد اولیه در کشور به اتمام رسید، سراغ واردات می‌رویم و توجیه آن را نیز استراتژی ژاپن در تولید فولاد قرار دهیم.

وی در پایان گفت: سرمایه‌گذار ما براساس تامین مواد اولیه از داخل برنامه‌ریزی کرده است و این موضوع را نباید با صنعت فولاد ژاپن که برنامه‌ریزی خود را از ابتدا بر مبنای واردات مواد اولیه قرار داده، مقایسه کرد.

عناوین برگزیده