تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۸
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۸۱۴۲۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
کیان پور:

روند آهسته اجرای طرح بازآفرینی شهری؛ نوسازی بافت فرسوده پروژه ای فراوزارتخانه‌ای است

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نوسازی بافت فرسوده پروژه ای فراوزارتخانه‌ای است و از عهده وزارت راه و شهرسازی به تنهایی خارج است.
روند آهسته اجرای طرح بازآفرینی شهری؛ نوسازی بافت فرسوده پروژه ای فراوزارتخانه‌ای است

به گزارش می متالز، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس، ‌با اشاره به عملکرد دولت در اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده، گفت: عملکرد دولت در نوسازی بافت فرسوده و اجرای طرح کلان بازآفرینی شهری مثبت و موثر نبوده است، البته من معتقدم که رفع این مشکلات از طریق وزارت راه و شهرسازی ممکن نیست و تحقق این مساله از عهده یک وزارتخانه خارج است.

حدود 140 هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار در کشور وجود دارد

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شوری اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها حدود 140 هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار در کشور وجود دارد، حال بر اساس برنامه ریزی دولت، این میزان بافت فرسوده در قالب 2700 محله نوسازی خواهد شد.

وی گفت: از طرف دیگر در پایتخت نیز حدود 3 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که دو میلیون و 500 هزار نفر در آن مناطق سکونت دارند.

کیانپور ادامه داد: همچنین طبق گزارشات حدود 20 میلیون نفر از شهروندان در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی زندگی می کنند که این آمار نشان دهنده ضرورت ساماندهی بافت فرسوده در کشور است.

اختصاص اعتبار 6 هزار میلیاردی در لایحه بودجه 99 برای طرح بازآفرینی شهری

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: خوشبختانه در لایحه بودجه سال 99، اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده است که این اعتبار می تواند بخشی از منابع مورد نیاز جهت نوسازی بافت فرسوده را تأمین کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من دولت ضمن تخصیص اعتبارات دولتی، باید زمینه را برای جذب و فعالیت بخش خصوصی و همچنین حضور مالکان در عرصه طرح بازآفرینی  فراهم کند.

عناوین برگزیده