تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۵
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۸۱۴۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی لارگانی با تاکید بر ضرورت تشکیل تیمی برای نظارت بر عملکرد درآمدی وکلا:

بعید است با نصب کارتخوان بتوان از فرار مالیاتی وکلا جلوگیری کرد

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه بعید است با نصب کارتخوان بتوان از فرار مالیاتی وکلا جلوگیری کرد بر ضرورت تشکیل تیمی از سوی قضائیه برای نظارت بر عملکرد درآمدی این صنف تاکید کرد.
بعید است با نصب کارتخوان بتوان از فرار مالیاتی وکلا جلوگیری کرد

به گزارش می متالز، سید ناصر موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه بعید است با نصب کارتخوان بتوان از فرار مالیاتی وکلا جلوگیری کرد، گفت: مبالغ برخی از پرونده‌هایی که وکلا وکالت آنها را بر عهده می‌گیرند بسیار بالا و میلیاردی است و برخی از وکلا با بکارگیری ترفندهایی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در برخی موارد فردی تخلف چند ده میلیاردی دارد و وکیل می گوید 10 درصد این مبلغ را می گیرم و وکالت شما را قبول می‌کنم و از سویی ممکن است چندین میلیون را از طریق کارتخوان به صورت پیش پرداخت  بپردازد و مابقی را در قالب چک پرداخت کند که نمی توان از آن مالیات اخذ کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: می طلبد آموزش های لازم به مردم داده شود تا اگر وکلا مبلغی را از آنها به عنوان حق وکالت گرفتند اعلام کنند هر چند نصب کارتخوان یکی از راهکارهای جلوگیری از فرار مالیاتی است اما این راهکار در مورد پزشکان جواب می دهد اما در مورد وکلا به هیچ وجه موفقیت آمیز نیست.

وی بر ضرورت تشدید نظارت قوه قضاییه بر عملکرد وکلا تاکید کرد و گفت: در هر جایی که نظارت وجود داشته باشد تخلفات کمتر است و در هر جایی که با تخلفات زیادی مواجه هستیم نشان از ضعف نظارت ها است به عنوان مثال اگر دیوان محاسبات وظیفه قانونی خود را انجام می داد از بسیاری از تخلفات جلوگیری می‌شد و با پدیده حقوق نجومی و فرار مالیاتی مواجه نمی‌شدیم.

موسوی لارگانی یادآور شد: می‌طلبد قوه قضائیه تیمی را برای نظارت بر عملکرد درآمدی وکلا در نظر بگیرد تا با نظارت مناسب این تیم جلوی فرار مالیاتی وکلا تا حدودی گرفته شود.

عناوین برگزیده