تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۵۳۹
کد خبر: ۸۱۵۰۳
سرویس خبر : انرژی

کشف نفت در عمیق‌ترین چاه خشکی آسیا

می متالز - رویا پیامنی: شرکت ملی نفت چین (CNPC) در عمیق‌ترین چاه حفر شده در مناطق خشکی آسیا، نفت و گاز کشف کرده است، این برای نخستین بار است که چین توانسته در منطقه پریسلت، مواد هیدروکربری کشف کند.
کشف نفت در عمیق‌ترین چاه خشکی آسیا

به گزارش می متالز، این کشف در میدان نفتی تاریم(Tarim) در شمال غرب کشور چین در منطقه سین‌ کیانگ (Xinjiang) در چاهی به عمق ۸ هزار و ۸۸۲ متر (۲۹,۱۴۰ پا) انجام شد که نخستین فعالیت‌های حفاری آن به ژانویه سال گذشته بازمی‌گردد.

طبق بیانیه شرکت CNPC که توسط رویترز نقل شده است، انتظار می‌رود که از چاه تازه اثبات‌شده در منطقه پریسلت، روزانه ۱۳۳هزار و ۴۶ مترمکعب نفت و ۴۸هزار و ۷۰۰ متر مکعب گاز تولید شود.

یک مهندس نفتی در مورد عمیق‌ترین چاه خشکی آسیا به گلوبال تایمز گفت: چاه‌های نفت و گاز در چین به طور معمول از ۲۰۰ متر (۶۵۶پا) تا ۵ هزار متر (۱۶.۴۰۴پا) متغییر هستند و کشف نفت در این عمق موضوعی بسیار نادر است.

شرکت CNPC و چین، کشف نفت در عمیق‌ترین چاه آسیا را به عنوان یک موفقیت در بهبود فرایند استحصال نفت و ریسک اکتشاف می‌دانند، اما تحلیلگران معتقدند که بزرگترین واردکننده نفت دنیا ممکن است در جایگزینی ذخایر نفت و گاز از میدان‌های در حال تکمیل با چالش‌های زمین‌شناسی مواجه شود.

چین افزایش تولید نفت و گاز خود را به عنوان یک موضوع در حوزه امنیت انرژی قلمداد می‌کند و آن را اولویت شرکت‌های نفت و گاز مطرح کرده است، چراکه تقاضا برای نفت و گاز در این کشور همچان رو به رشد است در حالی که تولید داخلی تقریبا برای پاسخگویی به این حجم از تقاضا کافی نیست.

تلاش‌های چین برای افزایش فعالیت‌های اکتشافی نفت و گاز در مناطقی با شرایط سخت محیطی و وضعیت‌های چالش‌ بر انگیز زمین‌ شناسی، می‌تواند فرصت مناسبی را در اواخر سال جاری میلادی هنگامی که پکن امکان فعالیت‌های اکتشافی نفت و گاز را برای شرکت‌های خارجی باز می‌کند فراهم کند. بر اساس قانونی که تاکنون پا بر جاست، از اول ماه می سال جاری، شرکت‌های خارجی قادر به اکتشاف و توسعه در میدان‌های نفت و گاز چین بدون ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک با یک شرکت چینی خواهند بود.

عناوین برگزیده