تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۸۱۵۳۰
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان:

استقرار ۶۲ دوربین ترافیکی در جاده‌های استان سمنان

می متالز - منصورکیایی از استقرار ۶۲ دوربین ترافیکی در جاده‌های استان سمنان خبرداد و گفت: ۳۷ دوربین از نسل قدیم این فنّاوری است که دوربین‌های جدید خریداری‌شده و در گمرک مراحل ترخیص آن در حال انجام است.
استقرار ۶۲ دوربین ترافیکی در جاده‌های استان سمنان

به گزارش می متالز، «احسان منصور کیایی» در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان با بیان اینکه ۵۴۴ تردد در ساعت طی ۹ ماهه نخست سال جاری در بزرگراه امام رضا (ع) در محدوده استان ثبت‌شده است، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ میلیون و ۳۴۹ هزار تردد از محورهای ورودی استان ثبت‌شده است.

مدیرکل راه داری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه ۶۲ دوربین ترافیکی در جاده‌های استان سمنان مستقر است، افزود: ۳۷ دوربین از نسل قدیم این فنّاوری است که دوربین‌های جدید خریداری‌شده و در گمرک مراحل ترخیص آن در حال انجام است.

وی با تأکید بر ضرورت نگهداری و مراقبت از تجهیزات نظارتی و ترافیکی درراه‌های استان سمنان بیان کرد: نیمی از تلفات ترافیکی در بین کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و راکبان موتورسیکلت هستند.

منصور کیایی بابیان اینکه در ایران سهم عابران پیاده ۱۳ درصد و موتورسیکلت ۱۷ درصد است، خاطرنشان کرد: این آمار در استان به ترتیب برای عابران پیاده ۵.۶ درصد و موتورسیکلت ۹.۶ درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با تأکید بر لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز درراه‌های استان سمنان یادآور شد: اجرای شیارهای لرزانده، استقرار نیروهای امداد و نجات، چراغ‌های آذرخشی (پلیس‌های مجازی) و تابلوهای اطلاع‌رسانی و توزیع کلاه ایمنی رایگان در شهرها و روستاها در بین راکبان موتورسیکلت از برنامه‌های این مجموعه است.

وی ادامه داد: ۱۴ نقطه پرحادثه در استان سمنان وجود دارد که سه نقطه آن در دستور کار اصلاح و بهسازی قرار گرفته است؛ این نقاط در سردره ۱ و ۲ و لاسجرد در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اداره کل راهداری استان سمنان گنجانده شده است.

منصورکیایی گفت: روشن‌سازی و آشکارسازی پیچ‌ها و سایر عملیات فنی برای کاهش حوادث به‌صورت موقت در نقاط حادثه‌خیز استان سمنان اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: در برنامه‌های بلندمدت نیز نقاط حادثه‌خیز استان سمنان دارای اعتبار شده و قراردادهایی برای اصلاح و بهسازی آنها بسته می‌شود؛ تلاش داریم تا نواقص پیچ‌ها را برطرف کنیم و کاهش سوانح رانندگی از این نظر میسر شود.

وی گفت: در حوزه راهداری زمستانی نیز فعالیت‌های خوبی در محورهای مختلف بشم، آهوان، رسم رودبار، معلمان، گلوگاه و محورهای اصلی استان سمنان در دست انجام است و راهداران به مسافران زمستانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

منبع: شبستان
عناوین برگزیده