تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۸۱۵۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مراسم ملی شو با حضور وزیر اقتصاد:

۳ محصول جدید بانک ملی رونمایی شد/ مزایای بکارگیری هوش مصنوعی در بانک ها

می متالز - در سومین مراسم ملی شو بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک دولتی از سه محصول جدید با حضور وزیر اقتصاد رونمایی شد.
۳ محصول جدید بانک ملی رونمایی شد/ مزایای بکارگیری هوش مصنوعی در بانک ها

به گزارش می متالز، بعداز ظهر امروز در سومین مراسم ملی شو بانک ملی از سه محصول جدید این بانک با حضور وزیر اقتصاد رونمایی شد.

براین اساس، اولین محصول اپلیکیشن هوپ مربوط به کانون جوانه های بانک ملی است که با هدف آموزش مسائل بانکی و مالی طراحی شده، دومین محصول به روز رسانی اپلیکیشن بام تحت عنوان نئوبام بود که امکانات بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می دهد. در حال حاضر ٤ میلیون نفر کاربر این اپلیکیشن هستند و ١٥ درصد از تراکنش های بانک ملی از طریق بام انجام می شود. همچنین سومین محصول نشان پرداخت بود که براساس هم افزایی بانک ملی و شرکت آسان پرداخت، بزرگترین تحول در حوزه پرداخت شکل گرفته است.

محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی در این مراسم اظهار داشت: از سه محصول بانک ملی که امروز با حضور وزیر اقتصاد رونمایی شد، ٢ محصول با همکاری شرکت سداد و دیگری با همکاری شرکت آسان پرداخت تولید شده اند. درهای بانک ملی به روی تمامی ایده ها و طرح های جدید چه از داخل بانک و چه از سوی افراد حقیقی و حقوقی باز است و از آنها استقبال می کنیم.

سه مولفه اقتصاد هوشمند

 

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد نیز در این نشست، استفاده از فناوری های نوین، دانش بنیان کردن امور در کنار استفاده از سرمایه های مادی و انسانی را سه مولفه اقتصاد هوشمند اعلام کرد و گفت: در اقتصاد مقاومتی باید در کنار خلق منابع، هزینه ها را هم کاهش دهیم.براساس گزارشات نهادهای بین المللی، ٧ هزار میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی چین معادل ٢٦ درصد در سال ٢٠٣٠ ناشی از استفاده از هوش مصنوعی خواهد بود.

مزایای بکارگیری هوش مصنوعی در بانک ها

 

وی افزود: راه اندازی فناوری بلاک چین در نظام بانکی تا ٧٠ درصد ظرفیت کاهش هزینه های بانکی را در پی خواهد داشت.استفاده از فناوری های نوین و هوش مصنوعی با توسعه مشتریان و تنوع خدمات بانکی می تواند ٣٠ تا ٥٠ درصد درآمدهای بانک ها را افزایش دهد. با استفاده از هوش مصنوعی ٢٠ تا ٢٥ درصد هزینه ها در عملیات فناوری اطلاعات و ١٣ درصد هزینه های تولید محصول جدید کاهش خواهد یافت.

این مقام مسوول ادامه داد: هوش مصنوعی ٣٦٠ هزار ساعت از فعالیت پیشخوان بانک ها را کاهش خواهد داد. انتظار نمی رود نظام بانکی مسئولیت انتقال اقتصاد ایران از سنتی به هوشمند را برعهده بگیرد ولی نظام بانکی می تواند اهرم این موضوع باشد. نظام بانکی شعبه محور هزینه ای ٤ دلاری، تلفن محور ٣.٧٥ دلاری و موبایلی تنها ٠.٨ دلاری دارد و اگر هوشمند شود از این رقم هم هزینه کمتری خواهد داشت.

دژپسند تصریح کرد: در ١٠ ماهه گذشته حجم تجارت خارجی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با وجود تمامی تحریم ها و محدودیت ها کاهش مختصری داشته که آن هم بیشتر ناشی از کاهش ٣٠ درصدی نرخ پایه های صادراتی است اما از نظر وزنی، صادرات ٢٠ درصد رشد یافته است. سرمایه گذاری خارجی هم در ٩ ماهه سال جاری ٣٢ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده