تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۸۱۵۷۲

ترکمنستان در حال اتصال خط عریض راه‌آهن و تکمیل خط نرمال است

می متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: جمهوری ترکمنستان در حال اتصال خط عریض راه آهن و تکمیل خط نرمال است و مشکلات پیشین به دلیل بدهی ها و معوقات تقریبا حل شده و به صفر رسیده و این موضوع در تاریخ روابط دو کشور بی سابقه است.
ترکمنستان در حال اتصال خط عریض راه‌آهن و تکمیل خط نرمال است

به گزارش می متالز،  محمد اسلامی پنجشنبه سوم بهمن در حاشیه بازدید از مرکز لجستیک مرزی اینچه برون گلستان با اشاره به تفاهم نامه های منعقده بین ۵ کشور در حوزه ترانزیت و راه آهن، اظهار کرد: اینچه برون با توجه به اینکه در آینده نزدیک به منطقه آزاد تبدیل خواهد شد، فرصت بزرگ اقتصادی، ترانزیتی، تجاری و صادراتی برای کشور است.

وی افزود: با توجه به عضویت ایران در جمع کشورهای cis و از طریق مسیر ریلی می توان مبادلات سالانه را از ۲ میلیون تن به ۱۰ میلیون ارتقاء داد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: باید طرح جامعی برای مرکز لجستیک مرزی اینچه برون با آینده نگری کامل تهیه شود و ظرفیت منطقه آزاد در آن مورد توجه قرار گیرد.

اسلامی خاطرنشان کرد: اختلافاتی در خصوص واگذاری زمین وجود داشته که با همکاری استاندار گلستان مرتفع شده و بر اساس نقشه تهیه شده فاز اول قابلیت اجرا دارد.

وی گفت: راه آهن باید نواقص موجود را مرتفع سازد و همچنین با توجه به آمادگی سرمایه گذاران اقدامات اجرایی هرچه سریعتر آغاز شود.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده