تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۸۱۵۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صفر کردن نرخ سود بازرگانی کالاهای نمایشگاهی/ تسهیل حضور شرکت‌های خارجی در مراودات تجاری

می متالز - مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران گفت: با راه‌اندازی گمرک در شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و صفر کردن نرخ سود بازرگانی توانستیم حضور شرکت‌های خارجی را در مراودات تجاری تسهیل کنیم.
صفر کردن نرخ سود بازرگانی کالاهای نمایشگاهی/ تسهیل حضور شرکت‌های خارجی در مراودات تجاری

به گزارش می متالز، بهمن حسین زاده  با بیان اینکه  نمایشگاه‌های تخصصی که در دو سال اخیر برگزار کردیم در رونق تولید و صادرات به کشورهای همسایه نقش مؤثری داشته اظهار کرد: توسعه حضور در کشورهای دوست و مشترک المنافع می تواند به رونق صادرات ایران کمک کند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با تاکید بر اینکه  نمایشگاه ها به عنوان مهم ترین و کارآمد ترین ابزارهای بازاریابی از اهمیت خارق العاده ای برخوردار هستند گفت: رشد درآمد ریالی نمایشگاه ها در سال جاری نسبت به سال گذشته در رونق تولید و صادرات نقش مؤثری داشته است.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت با اشاره به چهارمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) بیان کرد: حضور تجار و شرکت های سرمایه گذاری ایرانی و خارجی در نمایشگاههای این چنینی می تواند زمینه سازآشنایی، برگزاری جلسات و موافقت نامه هایی برای  افزایش سطح صادرات غیرنفتی کشور شود.

وی عنوان کرد: اهداف از پیش تعیین شده برای کشور در سند چشم انداز 20 ساله مبنی بر دستیابی به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فن آوری در سطح منطقه آسیای جنوب غربی، رهنمودهای مقام معظم رهبری و نامگذاری سالهای اخیر با اهداف اقتصادی نشأت گرفته از آرمان های  رهبر معظم انقلاب  است که با تلاش و غیرت عمومی ملت ایران امیدواریم روزی قادر باشیم اقتصاد کشور را بر اساس منابع غیر نفتی بنا نهیم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با اشاره به صادرات کالاهای غیر نفتی  در کشور افزود: با راه اندازی گمرک درشرکت سهامی نمایشگاه ها و صفر کردن نرخ سود بازرگانی توانستیم حضور شرکت های خارجی را در مراودات تجاری تسهیل کنیم که  این یک امتیاز برای حضور پررنگ شرکت های خارجی در جهت ارز آوری گام بزرگی محسوب می شود.

وی افزود: صفر شدن نرخ سود بازرگانی کالاهای نمایشگاهی با پیگیری اینجانب و همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون اقتصادی هیات دولت به تصویب رسد و پس از ابلاغ هیات وزیران به اجرا درآمد.

حسین زاده با اشاره به شرایط حساس کنونی که کشور با تحریم های اقتصادی روبروست تاکید کرد: خوشبختانه فعالان اقتصادی کشور ما به ویژه صاحبان صنایع و بازرگانان  با درک اهمیت نمایشگاه ها در دست یابی به بازارهای فروش، صدور کالا و خدمات، تأمین مواد اولیه و تجهیزات موردنیاز و شناسایی تحولات تکنولوژیکی جهان فعالانه در برنامه های نمایشگاههای داخلی و برون مرزی ما مشارکت می کنند.

وی در عین حال با بیان اینکه حضور در نمایشگاه ها  موجب آشنا شدن با ظرفیت ها و توانمندیهای ناشناخته است تصریح کرد: امیدواریم  بتوانیم مسوولیت های خطیری را که برای رونق تولید و مقابله با تحریمهای ناجوانمردانه اقتصادی استکبار جهانی بر دوش داریم به نحو احسن انجام دهیم.

گفتنی است؛ چهارمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران  از 15 تا 18  بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاههای  بین المللی شهرآفتاب برگزار می شود.

این نمایشگاه با توجه فرامین رهبری، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و همچنین با هدف افزایش تولید داخلی و ایجاد اشتغال برگزار می شود.

عناوین برگزیده