تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۴۸۳
کد خبر: ۸۱۶۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خوب‌ها و بد‌های هفته را بشناسید؛

پایکوبی سهامداران در «جهرم»

می متالز - در هفته‌ای که گذشت، بازار سرمایه در مجموع حال خوشی داشت و هر چند با نوسان همراه بود اما؛ کلیت بازار رو به رشد حرکت کرد و مدار تجدیدی‌ها همچنان روشن بود.
پایکوبی سهامداران در «جهرم»

به گزارش می متالز، بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت بازدهی ۲.۹ درصدی را به ثبت رساند و به طور کلی، طی ۳۰ روز اخیر رشد ۲۱ درصدی را در تابلوی بورس به نمایش گذاشت.

در بین نماد‌های حاضر در بازار سرمایه، ۸۱ درصد در طی هفته، قیمت پایانی مثبت داشتند و ۱۹ درصد دیگر معاملات منفی به ثبت رساندند.

در هفته‌ای که سپری شد نماد «جهرم» با ثبت بازدهی ۳۴ درصدی بیشترین رشد قیمت را داشت و پس از آن، نماد «فرآور» قرار گرفت که توانست کمی کمتر از ۳۴ درصد بازدهی عاید سهامداران خود کند. «دحاوی» نیز ۳۱ درصد طی این هفته رشد قیمت داشت و در رده سومین سهم پربازده هفته قرار گرفت.

از سوی دیگر، سهامداران «شسینا» متضررترین بودند و نه تنها نتوانستند بازدهی به ثبت برسانند بلکه ۱۴ درصد زیان متحمل شدند. دومین سهم زیانده هفته به نماد «سیستم» تعلق گرفت که ۷ درصد افت داشت. در رتبه سوم «بنو» ایستاد.

در نگاه کلان، صنعت «محصولات کامپیوتری» با حضور تک نماد «مادیرا» بیشترین رشد شاخص را داشت و ۲۱ درصد رشد کرد و پربازده‌ترین صنعت هفته لقب گرفت. گروه «فعالیت‌های هنری» ۲۰ درصد و «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» با رشد شاخص ۱۶ درصدی، بهترین عملکرد را در بین صنایع از خود به نمایش گذاشتند.

تعداد صنایعی که در این هفته با افت شاخص مواجه شدند فقط یازده صنعت بود که در صدر آن‌ها «فرآورده‌های نفتی» قرار دارد. دومین صنت زیانده هفته به نام «محصولات چوبی» ثبت شد و گروه «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» نیز وضعیت قرمز داشتند.

عناوین برگزیده