تاریخ: ۱۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۸۱۹۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد

ایجاد اشتغال برای بیش از 14 هزار نفر در اردبیل

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از ایجاد اشتغال برای 14 هزار و 500 نفر متقاضی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل خبر داد.
ایجاد اشتغال برای بیش از 14 هزار نفر در اردبیل

به گزارش می متالز، رامین صادقی ۱۹ دی ماه  در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به استان اردبیل همراه با خیر و برکت برای واحدهای تولیدی بود، اظهار کرد: راه‌اندازی فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر و برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی ما را به آینده اشتغال و صنعت استان اردبیل امیدوار کرده است.
وی از ایجاد اشتغال برای 14 هزار و 500 نفر متقاضی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ایجاد این میزان اشتغال با با سرمایه‌گذاری ۱۵۷هزار میلیارد ریال شاهد تحول در بخش صنعت استان خواهیم بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به اهتمام استاندار اردبیل برای برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و افزود: دولت تدبیر و امید برنامه‌های مبسوطی را برای احیای واحدهای تولیدی به ویژه در مناطق محروم دارد که نمونه این اقدام راه‌اندازی فاز دوم آرتاویل تایر و ایجاد اشتغال برای بالغ بر 500 نفر از جوانان منطقه است.
صادقی همچنین به بررسی طرح‌های پیشران اقتصادی به تعداد 96 طرح و اجرای آنها در اردبیل تا پایان سال 1400 اشاره کرد و گفت: هم ‌اکنون از این تعداد طرح پیشران عملیات اجرایی ۲۶ طرح شروع شده است.
وی بیان کرد: ۹ طرح از این طرح‌های پیشران صنایع غذایی و دارویی در اردبیل، پارس‌آباد و نیر، 8 طرح صنایع معدنی و مس در نمین، مشگین‌شهر و خلخال، ۶ طرح صنایع شیمیایی سلولزی در خلخال، اردبیل، نمین، نیر و کوثر و دو طرح فلزی در اردبیل و کوثر و یک طرح صنایع نساجی در اردبیل می‌باشد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل از افتتاح 15 طرح صنعتی در اردبیل در سفر رئیس جمهور اشاره و تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحدهای تولیدی زمینه اشتغال برای 2 هزار نفر از جوانان استان اردبیل فراهم شده است.
صادقی از اختصاص ۲۷ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها خبر داد و گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از برنامه‌های اساسی سازمان صمت و استانداری اردبیل است که امیدواریم تا پایان امسال آثار راه‌اندازی این واحدها را در رونق اشتغال و اقتصاد استان شاهد باشیم.

عناوین برگزیده