تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۸۲۱۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سمات خبر داد؛

احراز هویت مشتریان بانک با «سجام» ممکن شد

می متالز - مراسم بهره برداری از کانال الکترونیک مشترک شرکت سپرده گذاری مرکزی در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) صبح امروز در ساختمان سمات برگزار شد.
احراز هویت مشتریان بانک با «سجام» ممکن شد

به گزارش می متالز، در این مراسم حسین فهیمی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، با ابراز خرسندی از اولین گام در اجرای ثبت نام و احراز هویت همزمان بانکی در بانک پارسیان گفت: از دو سال پیش تاکنون که بحث احراز هویت و KYC مطرح شد، دغدغه ما این بود که در کنار اجرای این طرح در بازار سرمایه این برنامه را در بانک های کشور نیز به مرحله اجرا درآوریم.

وی با تاکید بر اینکه سجام طرحی ملی برای ایجاد احراز هویت یکپارچه در کشور است افزود: پس از اجرای موفق این سامانه در بورس و ثبت نام و احراز هویت مشتریان در اخذ کد بورسی و KYC، بر آن شدیم تا این طرح را در بانک پارسیان که داوطلب اجرای این طرح بود نیز اجرا کنیم تا در این اقدام شبکه بانکی کشور نیز بتواند از مزیت های اجرای این طرح بهره مند شود.

فهیمی با اعلام اینکه همچنان استفاده از این سامانه پس از دو سال اختیاری است، خاطرنشان کرد: با این وجود اکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر متقاضی ثبت نام در سامانه سجام هستند و تنها در روز گذشته ۱۹ هزار ثبت نام در این سامانه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به شرایط طی شده اقتصادی طی سال های اخیر گفت:در شرایطی که بخش های مختلف اقتصادی کشور دچار رکود شده بود، بازار سرمایه کشور با تحرکاتی که نشان داد سبب ایجاد رونق در اقتصاد کشور شد و توانست اقتصاد کشور را از بن بست خارج کند.

وی با تشریح ابزارهای مختلف طراحی شده در بستر بازار سرمایه یادآور شد: ایجاد بستر جذب سرمایه از اقشار مختلف جامعه و رفع دغدغه های شرعی سرمایه گذاران یکی از مهمترین اقدامات برای جذب سرمایه این افراد بوده که بازار سرمایه کشور توانسته است به خوبی از این پتانسیل استفاده کند.

فهیمی با تاکید بر اینکه اجرای سجام سبب کاهش مسیر فرآیند ثبت نام و احراز هویت برای مشتریان در شبکه بورسی و بانکی کشور خواهد شد گفت: توسعه سجام دسترسی مشتریان و خدمات دهندگان را به انواع فعالیت های مالی در کشور تسهیل می کند و با اجرای این طرح می توان با یک بار ثبت نام و احراز هویت از تکرار آن در دفعات مختلف جلوگیری کرد.

عناوین برگزیده