تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۸۲۲۰۰
سرویس خبر : انرژی

صادرات ۹/ ۲ میلیارد کیلووات ساعت برق در تابستان ۹۸

می متالز - ایران در تابستان ۱۳۹۸ معادل ۹/ ۲ میلیارد کیلووات ساعت برق به کشورهای همسایه خود صادر کرده است.
صادرات ۹/ ۲ میلیارد کیلووات ساعت برق در تابستان ۹۸

به گزارش می متالز، معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی با استناد به آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران اعلام کرد صادرات ۸/ ۱میلیارد کیلووات ساعتی برق در بهار امسال به ۹/ ۲ میلیارد کیلووات ساعت در پایان تابستان ۹۸ افزایش یافته است.

رقم صادرات برق ایران در تابستان سال ۹۷ معادل ۸/ ۲ میلیارد کیلووات ساعت برق بود که امسال ۱/ ۰ میلیارد کیلووات ساعت افزایش یافته است. از سوی دیگر در حالی که ایران در تابستان سال ۹۷ معادل ۲/ ۱ میلیارد کیلووات ساعت برق وارد کرده است، این رقم با حدود ۹/ ۰ میلیارد کیلووات ساعت کاهش به ۳/ ۰ میلیارد کیلووات ساعت در تابستان ۹۸ رسیده است. معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران اعلام کرده است روند تغییرات صادرات برق ایران در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۱ درصد افزایش یافته است. این رقم در فصل بهار نسبت به سه ماه نخست سال ۹۷ منفی ۱۵ درصد بوده است.

همچنین روند تغییرات واردات برق کشور در تابستان ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن عدد منفی ۵۱ را نشان می‌دهد. این رقم برای فصل بهار نسبت به سه ماه نخست سال ۹۷ نیز منفی ۵۴ درصد بوده است. عراق و افغانستان از مهم‌ترین خریداران برق ایران هستند و همزمان ایران به کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، منطقه خودمختار نخجوان و ترکیه نیز صادرات برق دارد. البته ایران همزمان و در زمان پیک مصرف از ترکمنستان برق وارد می‌کند. بیشترین میزان صادرات برق ایران به عراق در سال ۹۱ و به میزان ۸ هزار و ۳۵ هزار مگاوات بوده است.

عناوین برگزیده